Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

3 gode råd, når du skal ind i Tyskland online

skrmbillede-2016-05-24-kl-142013.tmp.jpg

Hvis du har en vision om at bringe din webshop ind på det tyske marked, så er der mange ting, der skal være styr på. Det er aldrig nemt at udvide til et nyt land, men det er specielt ikke nemt at udvide til det tyske marked. Der er rigtig mange punkter, hvor de tyske forbrugere adskiller sig fra de danske forbrugere, hvorfor det oftest kræver en komplet omstrukturering af en webshop, inden det er muligt at opnå en succes på det tyske marked. Det er naturligvis også noget, der er omkostningstungt, så derfor skal du være indstillet på, at det er en bekostelig affære at udvide til det tyske marked. I den her artikel finder du tre gode råd, der er brugbare, hvis du ønsker at udvide til det tyske marked. Vi har i samarbejde med Elekcig.dk fundet tre gode råd, som de brugte, da de udvidede til Tyskland med Elekcig.de.

1. Personliggør din webshop og tydeliggør oplysninger
Som nævnt ovenfor, så er der et væld af parametre, der skal være styr på, hvis du ønsker at drive forretning i Tyskland. Der skal dog bestemt ikke være nogen tvivl om, at det absolut vigtigste er, at du arbejder meget med at personliggøre din webshop og i den forbindelse er det ligeledes også uhyre vigtigt at du sørger for at tydeliggøre dine oplysninger. De tyske forbrugere ønsker at føle, at de handler med en personlig webshop, hvor de hurtigt kan finde frem til hver enkelt stykke information, som de måtte være interesseret i. Det betyder også, at du f.eks. ikke må gemme oplysninger væk som din adresse, dit virksomhedsnavn og CVR-nummer såvel som kontaktoplysninger. I stedet skal du arbejde med at vise det frem så tydeligt som muligt.

2. Brug de rette betalingsløsninger
Hvis du er vant til at drive forretning i Danmark, så har du med garanti ikke just gjort dig de bedste erfaringer med PayPal. Det skyldes i høj grad at de danske forbrugere ikke stoler på PayPal og ikke ser på det som en optimal betalingsløsning. Det forholder sig dog anderledes i Tyskland, hvor man er rigtig glad for PayPal, da der faktisk følger en lang række sikkerhedsforanstaltninger med, når man som forbruger vælger at handle gennem PayPal. Eksempelvis er det særdeles nemt at få refunderet sine penge gennem PayPal, hvis man ikke har modtaget sin vare eller hvis den ikke lever op til, hvad der er blevet lovet på den respektive webshop. Derfor kommer du ganske enkelt ikke i gang med at drive forretning i Tyskland, hvis ikke du er villig til at modtage betalinger via PayPal.

3. Overvej tysk selskab og tysk adresse
Endvidere, så er det faktisk også en rigtig god idé, at overveje at investere i at få oprettet et tysk selskab såvel som en tysk adresse. Tyske forbrugere har langt større tilbøjelighed til at handle hos en webshop, hvis den er ejet af et tysk selskab og hvis den er beliggende på en tysk adresse - derfor kan du hæve din konvertering betydeligt ved at få oprettet et tysk selskab og ligeledes også en tysk adresse, som du kan bruge på din tyske webshop.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen