Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Boligsalget gik 7 procent frem i første halvår

Boligsalget gik 7 procent frem i første halvår

I første halvdel af 2013 kan boligsælgerne konstatere en fremgang i boligsalget på 7 pct. i forhold til samme periode sidste år. Det viser en opgørelse af salget i årets første 6 måneder hos ...

I første halvdel af 2013 kan boligsælgerne konstatere en fremgang i boligsalget på 7 pct. i forhold til samme periode sidste år. Det viser en opgørelse af salget i årets første 6 måneder hos landet største mæglerkæde, EDC. Fremgangen er størst på Sjælland udenfor hovedstadsområdet og i Østjylland hvor vi ser op til 15 pct. flere solgte boliger i år. Kun Vestjylland oplever ikke fremgang.

Salget fortsætter dermed en langsom men stabil tilbagevenden til det normale. I 6 københavnske kommuner samt i Århus er salget nu tilbage på normalniveau, mens resten af landet fortsat har noget til gode.

"Lige nu tyder alt på en stille og rolig tilbagevenden til det normale," siger EDC’s kommunikationschef Jan Nordmann.

"De største byer er tilbage på normalen og vi forventer at den positive udvikling nu spreder sig forstæderne til de store byer. Det vil dog tage noget tid inden hele landet er kommet sig over boligkrisen, formentlig 3-5 år," spår Jan Nordmann.

Tallene bekræfter ligeledes, at vendinger i markedet først sker i de største byer og derefter spreder sig til samme byers nærområder:

"Fremgangen i salget er nu størst i de sjællandske og midtjyske kommuner, der nyder godt af den nære beliggenhed til København og Århus, hvor salget nu er normaliseret. De mange lejlighedssælgere, der har fået solgt i 2012 og i første halvdel af 2013, viser sig nu som købere på villamarkedet i  omegnskommunerne."

EDC forventer for resten af året en fastholdelse af fremgangen, således at året som helhed ender med at være 6-8 pct. bedre end 2012.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen