Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Hvad ville du ikke gøre for et par ekstra fakturérbare timer?

Node Image Upload clock.ashx_.jpg

En historie om de livsvigtige timer i enhver vidensvirksomhed – og hvorfor de er så vigtige for livet i forretningen!

En historie om de livsvigtige timer i enhver vidensvirksomhed – og hvorfor de er så vigtige for livet i forretningen!

Af Erik Thelander, Senior Director, Sales Engineering, Deltek

Hvad ville du ikke gøre for et par ekstra fakturérbare timer hver måned? Bare en enkelt eller to timer per fakturérbare medarbejder?

Lad os starte med at slå en ting fast: Der er to enkle KPI’er, som skaber værdi inden for vidensservicebranchen: udnyttelsesgrad og gennemsnitlig timeløn. Jo flere timer, du fakturerer, og jo højere en timeløn, du kan presse ud af hver enkelt time, desto flere penge ryger der i virksomhedens pengetank. Og ja, der er selvfølgelig andre relevante faktorer, f.eks. kedelige ting som driftsomkostninger, men disse parametre er ikke nær så vigtige for vækst og fremgang som de første to.

Historien om d’herrer Ineffektivitet og Uforudsigelighed
Så hvordan kan du presse et par ekstra håndfulde fakturérbare timer ud af din organisation? Er det ikke bare at flytte en del af de timer, der bliver brugt på ikke-fakturérbart arbejde over på opgaver, som er fakturérbare? Korrekt, tænker du sikkert... Men stadig – hvordan?

Som jeg ser det, er der to stortyve i alle organisationer: Hr. Ineffektivitet og Hr. Uforudsigelighed. Hr. Ineffektivitet stortrives med, at folk ikke udnytter deres tid bedst muligt. F.eks. bruger de tid på informationssøgning og unødvendige statusmøder og fokuserer desuden på at ordne intern uorden i stedet for at fokusere på at tilføre værdi til virksomhedens kunder.

Artiklen fortsætter under billedet
KPI.jpg

Hvad der kunne være med til at sætte Hr. Ineffektivitet bag lås og slå og dermed frigive en lille, men vigtig sum fakturérbare timer, er at få folk til at arbejde sammen i et ’intelligent’, digitalt miljø, hvor de altid kan finde, hvad de leder efter, altid kender den aktuelle status på diverse opgaver og altid har fuld og komplet information til rådighed. Dét vil uden tvivl omsætte et antal ikke-fakturérbare, ineffektive timer til dejlige, fakturérbare timer!

Den anden tyv, Hr. Uforudsigelighed, er glad for folk, der hopper mellem opgaver for at slukke brande, arbejder over og ender med at brænde sig selv ud (mens andre sidder og venter på opgaver). Denne tyv er ikke glad for planer og stabilitet, men elsker at skjule viden om fremtidige projekter. Det, der ville sætte ham bag lås og slå, er gennemsigtighed og overblik over fremtidige opgaver. Tænk, hvis du kunne have fuldt overblik over hele din virksomheds arbejde på en enkelt oversigt, var i stand til at spotte over- og underudnyttelse og kunne overskue igangværende opgaver, og hvad der ligger i pipelinen, så du kan være sikker på, at folk faktisk arbejder på de opgaver, de skal arbejde på? Ville det ikke gøre dig i stand til at tilføje en mængde fakturérbare timer til dine indtægter?

Der er heldigvis hjælp at hente fra sociale samarbejdsværktøjer og ressourceplanlægningssystemer. Hvorfor tager du ikke et møde med vores ’good guys’, Frøken Kona og Hr. People Planner for at se, hvad de kan gøre for dig og din organisation?

Hvis du vil vide mere om, hvilke KPIer der er de mest livsvigtige i en videnservicevirksomhed, kan du læse vores white paper The Ultimate List of the KPIs Every Professional Services Organisation Should Measure

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen