Berlingske Business
17:46Tak for i dag
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Den digitale transformations betydning for vidensvirksomheder i Europa

billede

Den teknologiske udvikling har påvirket mange aspekter af samfundet, og med den digitale udvikling kommer mange nye muligheder, systemer og ydelser, som kan forbedre effektiviteten og reducere omkostninger for virksomheder i vidensservicebranchen. 87% af firmaer mener ifølge en undersøgelse, at en moderne tilgang til digitalisering er nøglen til konkurrencedygtighed – men får din virksomhed det bedste ud af de muligheder, digitaliseringen bringer med sig?

De fleste europæiske virksomheder er i nogen grad allerede digitale spillere
En nylig rapport fra IDC* om digital transformation i vidensservicebranchen understreger, at vidensvirksomheder skal være ”digital transformers”, hvis de vil være konkurrencedygtige og skabe vækst. Der er naturligvis forskellige niveauer af digital modenhed, men de fleste europæiske organisationer bliver ifølge rapporten anset for at være i ’exploring’ fasen (32%) eller ’playing’ fasen (37%), hvilket betyder at de anerkender behovet for digital transformation eller er ved at transformere deres virksomhed. Mange organisationer er klar over, at digital transformation er vigtigt for at kunne yde den bedste service for deres kunder og på samme tid opretholde profitabiliteten.

En opgave for hele virksomheden
Deloitte og MITSloan Management Review mener, at det er strategien og ikke teknologien, der driver den digitale transformation. Virksomheder, som er mindre klar til digitale forandringer, kan ofte være fokuserede på at løse individuelle forretningsudfordringer med individuel teknologi til formålet. Virksomheder, som er mere digitalt modne, er derimod mere fokuserede på at integrere deres digitale teknologier for at forbedre, hvordan deres virksomhed fungerer og for at sætte deres kunders behov i første række.

En vidensvirksomhed med en engageret ledelse, som forstår og tror på værdien af digital transformation, har desuden bedre chancer for at drive forandring med succes. Hvis man integrerer teknologi ind i virksomhedsstrategien, kan det være med til at forme og drive virksomhedens kultur og kundeforhold. Digitale forretningsløsninger, såsom ERP, kan være med til forbedre virksomhedens produktivitet og kan hjælpe med til at forstå kundernes behov, optimere virksomhedsprocesser og revurdere brugen af data samt at holde styr på forretnings KPIer.

At transformere en virksomhed digitalt er en holdindsats og kræver en digital plan, som hele virksomheden er med på.

Digital transformation er her og nu
​Det siges, at Mark Twain engang sagde: “twenty years from now, you will be more disappointed by the things you didn’t do, than by the ones you did do”. Det samme kan siges om digital transformation. At udnytte nye, digitale muligheder og teknologier til at udvikle og forbedre effektiviteten er vigtigt for alle virksomheder, og det er i særdeleshed afgørende for vidensvirksomheder at være en del af det digitale kapløb for at kunne give den bedste service til kunderne, levere succesfulde projekter og forbedre profitabiliteten.

*Denne blog er delvist baseret på rapporten ”Digital Transformation In The Professional Services Industry” fra IDC. Læs mere ved at downloade rapporten her.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen