Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Danske Maritimes årsberetning for 2012 er udkommet

2012 har været et spændende år for den danske maritime industri og for Danske Maritime, som har øget sit medlemstal betragteligt i årets løb. Foreningen har i 2012 fortsat sit arbejde for at sætte den danske maritime industri endnu mere på den politiske dagsorden, og vi er glade for at konstatere, at vores dynamiske, innovative og succesfulde branche i stigende grad anerkendes som et væksterhverv, der er værd at satse på for Danmark.

Danske Maritimes beretning giver et indblik i Foreningens aktiviteter i 2012. En af Foreningens vigtigste opgaver er at arbejde for konkurrencedygtige og stabile vilkår for de danske maritime industrivirksomheder. Her er der plads til forbedring på mange områder. Danske virksomheders konkurrenceevne er igennem det seneste årti forringet betydeligt, ikke mindst på grund af øgede afgifter til staten og større lønstigninger i Danmark end i de lande, vi sædvanligvis sammenligner os med. I 2012 blev selskabsskatten desuden sænket i flere af de lande, vi konkurrerer med, hvilket yderligere har forringet danske virksomheders konkurrenceevne yderligere.

Det er vores eksportvirksomheder, der skal bringe vækst og velstand til Danmark, og hvis de skal klare sig i den skarpe globale konkurrence, skal deres konkurrenceevne styrkes. Det kræver adgang til vækstmarkederne, til finansiering og til kvalificeret arbejdskraft for at bare at nævne nogle af de elementer, der er afgørende for virksomhedernes fortsatte succes og vækst.

I december 2012 offentliggjorde regeringen sin vækstplan for Det Blå Danmark, og i 2013 skal mange af elementerne i planen realiseres. Danske Maritime står klar til, i samarbejde med regeringen og de øvrige aktører i Det Blå Danmark, at løfte de mange spændende opgaver, der ligger i realiseringen af planen. Alle udfordringer tages imidlertid ikke op i planen, og Danske Maritime vil i 2013 arbejde videre for også at få politisk bevågenhed om emner, der er vigtige for erhvervet, men som ikke berøres i vækstplanen.

Danske Maritimes beretning kan læses her.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Berlingske Business

Tilbage til artiklen