Berlingske Business
10:08Ny Star Wars-film slår alle rekorder - undtagen sin forgængeres
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Landets byggecentre byder velkommen på karrierestigen

Byggecenter

Den 4. februar skyder landets byggecentre en landsdækkende rekrutteringskampagne i gang, der skal sikre, at landets bedste elever fortsat vælger en karriere i et byggecenter. Kampagnen starter med Årets Byggecenterdag, som er en landsdækkende begivenhed den 4. februar, hvor byggecentrene inviterer kommende elever og deres forældre indenfor til rundvisning og en snak om karrieremulighederne i et byggecenter.

Ligesom andre brancher efterspørger landets byggecentre årligt flere tusinde elever. Og konkurrencen om de bedste er mere intens end nogensinde før. Derfor lægger hele branchen nu alle kræfter i for at tiltrække de bedste elever, som man håber vil vælge en karriere i et af landets mere end 400 byggecentre.

- Det er en fælles udfordring og opgave at tiltrække de bedste elever til branchen. Derfor er det helt naturligt, at vi går sammen om at lave en rekrutteringskampagne henvendt mod kommende elever og deres forældre. Vi håber, at kampagnen viser eleverne, hvor spændende og udfordrende branchen er – og forhåbentligt overbeviser et par stykker om, at vi kan tilbyde dem den mest spændende karriere inden for handel, der findes, siger Palle Thomsen, adm. direktør i brancheforeningen Danske Byggecentre, der står bag kampagnen.

Selfie-skydende elev-ambassadører er et bærende element
Netop pointen med at få karrieremulighederne i øjenhøjde med eleverne er et bærende element i kampagnen. Derfor vil omkring 25 af vores mange entusiastiske elever i løbet af det næste halve år jævnligt poste billeder fra deres dagligdag på Facebook og kampagne-siden. Udover det vil de sammen med de øvrige elever repræsentere branchen på byggecenterdagen og være med til at guide folkeskoleleverne, der deltager i praktikgarantien.

- Vi ved fra tidligere, at unge generelt har et lidt støvet billede af byggecentre, men at de som kender os ikke kan genkende det billede. Derfor har vi valgt at tage udgangspunkt i vores elever – hvordan ser deres hverdag ud, hvad er deres håb og drømme. Faktisk er deres selfies af hverdagen et af de vigtigste elementer overhovedet, fordi de giver et ærligt indblik i livet som ansat i et byggecenter, siger Palle Thomsen.

Praktikgaranti til folkeskoleelever
Det tredje element i kampagnen, ud over Byggecenterdagen og elev-ambassadørerne, er en landsdækkende praktikgaranti for eleverne i folkeskolens afgangsklasser. Forretningerne kommer til at tilbyde folkeskoleelever i hele landet muligheden for at gennemgå et erhvervspraktikforløb, hvor de får en praktisk indføring med karrieremulighederne, og får mulighed for at prøve sig selv af med handel og salg i et byggecenter.

- Jeg er selv far, og jeg kan sagtens huske, hvordan deres erhvervspraktik i 9. klasse ikke var videre relevant for mine børn eller gav stof til karrieremæssig eftertanke. Derfor har vi udviklet et koncept og en garanti, som forhåbentlig giver eleverne en solid fornemmelse af, hvilke muligheder og krav der er til kommende elever, siger Palle Thomsen.

Yderligere information:
Adm. direktør Palle Thomsen, Danske Byggecentre, tlf. 45 80 78 77, pt@bdb.dk

Fakta om kampagnen og Brancheforeningen Danske Byggecentre

Om Brancheforeningen Danske Byggecentre
Brancheforeningen Danske Byggecentre repræsenterer 400 af landets største byggecenterkæder og forretninger og en samlet omsætning på cirka 20 mia. kr., hvoraf cirka 70 % af medlemmernes omsætning er til det professionelle byggeri.

Om rekrutteringskampagnen – stig op af karrierestigen
Kampagnen er et fælles projekt blandt alle Danske Byggecentres medlemmer, og omkring 100 forretninger deltager i Byggecenterdagen og praktiktilbuddet. Hertil er der cirka 25 ambassadører fra alle foreningens medlemmer.

Hjemmeside og app
Foruden hovedaktiviteterne er der udviklet en kampagneside, www.karrierestigen.dk, samt en mobil-app, karrierestigen (til iOS og Android) til at understøtte kampagnen – og give forældre og kommende elever mulighed for at læse mere om en karriere i et byggecenter. Desuden rummer hjemmesiden en række videoer af nuværende elever, der ærligt fortæller om deres hverdag og deres motivation for at være i et byggecenter.

Både hjemmesiden og app’en er udstyret med en gps-søgefunktion, så interesserede hurtigt kan finde det nærmeste byggecenter, der deltager i Byggecenterdagen og/eller tilbyder praktikgaranti.

Årets Byggecenterdag
Torsdag den 4. februar slår omkring 100 af landets byggecentre dørene op for årets byggecenterdag.

I løbet af dagen kan forældre og kommende elever komme forbi deres lokale byggecenter og høre om arbejdet i et byggecenter, hvad karrieremulighederne er og hvad der forventes af kommende elever. Der bliver mulighed for at tale med ansatte samt at møde nuværende elever. Der bliver også mulighed for hele skoleklasser at komme forbi.

Vi anbefaler kraftigt at forældre til elever, og eleverne der står for at skulle vælge en ungdomsuddannelse i marts 2016, benytter sig af denne mulighed for at få et unikt indblik i, hvilke muligheder en erhvervsuddannelse giver, samt hvad man forventer af eleverne.

Du kan se, hvilke byggecentre der er i dit lokalområde på www.karrierestigen.dk. Her er det også muligt at læse mere om uddannelsesmulighederne og retningerne.

Praktikgaranti
Garantien er tilbud til elever i folkeskolens afgangsklasser om at komme i en uges erhvervspraktik i et af byggecentrene. I løbet af ugen vil skoleeleverne gennemgå et program, der er udviklet af Danske Byggecentre og medlemmernes uddannelsesansvarlige. Programmet er bygget op således, at skoleeleverne både får et praktisk billede af dagligdagen for forretningens elever samt et fundament for uddannelses- og karrieremulighederne med en elevuddannelse i et byggecenter.

Ambassadører
Medlemmerne har alle udvalgt omkring 25 af vores mange entusiastiske elever, som i løbet af det næste halve år jævnligt poste billeder fra deres dagligdag på Facebook og kampagne-siden. Ambassadørerne er på forhånd blevet undervist og trænet af Danske Byggecentre i, hvordan man når ud til publikum på de sociale medier. Ambassadørerne er i løbet 2016 tilstede på Facebook, på siden Karrierestigen. Se her.

Inde på Facebook svarer de på spørgsmål fra interesserede, og de lægger jævnligt billeder op fra deres hverdag.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen