Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Det bør være en prioritet at bevare Videncenter for energibesparelser i bygninger

Det bør være en prioritet at bevare Videncenter for energibesparelser i bygninger

Når finanslovsforhandlingerne for alvor går i gang, bør det være en prioritet for alle ansvarlige partier, at bevare Videncenter for energibesparelser i bygninger. Videncentret har vist sig som et kæmpe aktiv for hele byggeriet og boligejerne i forhold til at rådgive om bedre energispareløsninger i boliger.

Hos Brancheforeningen Danske Byggecentre støtter man helhjertet en videreførelse af Videncenter for energibesparelser i bygninger, fordi videncentret siden det blev oprettet har været en uvurderlig partner i arbejdet med at fremme energibesparende løsninger og rådgive og undervise om energirenovering.

- Vi og vores medlemmer har haft kæmpe gavn af videncentret, når det drejer sig om at blive bedre til at spare på energien i vores boliger. Igennem videncentret har vi adgang til unik viden om energirenovering i eksempelvis privatboliger. Samtidig har videncentret stået for undervisning af vores medlemmer, siger adm. direktør i Brancheforeningen Danske Byggecentre Palle Thomsen.

Behov for at et uvildigt videncenter, som fokuserer på bygninger
Ifølge Brancheforeningen Danske Byggecentre er en af videncentrets store styrker, at det er et uvildigt center, hvor aktuel viden og uvildig rådgivning er tilgængelig for alle. Samtidig er videncentrets fokus på bygninger af stor betydning. Dels fordi bygninger står for næsten halvdelen af Danmarks samlede energiforbrug, dels fordi rådgivning om energibesparelser i bygninger adskiller sig væsentligt fra eksempelvis rådgivning om vedvarende energi, som der ellers er mest fokus på.

- Det vil medføre et gigantisk spild af ressourcer, hvis videncentrets brugere skulle opbygge de kompetencer, der i dag er tilgængelig via videncentret. Og omtrent alle byggeriets aktører har i et eller andet omfang brug for den viden, fordi energirenovering fylder så meget, og kommer til at fylde endnu mere i fremtiden. Og jeg tror ikke, at nogen virksomheder eller organisationer har ressourcerne til at nå samme kvalitetsniveau. Og hvis det var tilfældet, vil den viden være utrolig dyr og svært tilgængelig for alle uden for organisationen, siger Palle Thomsen.

Yderligere information:
Adm. direktør Palle Thomsen, Danske Byggecentre, tlf. 45 80 78 77, pt@bdb.dk

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen