Berlingske Business
09:03Genmab-aktien fortsætter tirsdagens fald
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Pas på venskabet, når du handler bolig med dine venner

Node Image Upload colourbox1244316.tmp

Det er blevet populært at handle bolig med sit netværk. Ofte kan man spare tusindvis af kroner på ejendomsmæglersalær og markedsføring. Men handel mellem familie, venner og bekendte kan være et tveægget sværd, der  skal svinges med omhu.

”Som udgangspunkt er bolighandel mellem familie, venner og bekendte en god ting. Parterne har typisk stor tillid til hinanden og ønsker hinanden det bedste. Det er et godt udgangspunkt for en handel. Men man er samtidig nødt til at fremtidssikre de gode relationer, hvis tingene mod forventning ikke går helt som ønsket”, fortæller Jan Schøtt-Petersen, formand for Danske BOLIGadvokater.

Djævelens advokat
Det kan muligvis være svært at forestille sig en bitter strid med folk, man kender og svinger godt sammen med. Men hvad nu hvis ens tidligere bolig f.eks. skaber store uforudsete udgifter for ens venner, og der opstår diskussion om hvorvidt sælger loyalt har oplyst om alt af betydning for handlen?

”Uanset hvor godt parterne kender hinanden, er de nødt til at bruge lidt tid i rollen som Djævelens advokat. Hvad kan risikere at gå galt? Hvad vil man gerne sikre sig selv og hinanden imod? De overvejelser bør parterne tage med til hver sin BOLIGadvokat. På den måde kan købsaftale, forsikringer m.m. udformes, så de fremtidssikrer relationen til ens venner eller familie bedst muligt”, forklarer Jan Schøtt-Petersen.

Advokathjælp er tillid
At inddrage en boligadvokat i handlen mellem familie og venner kan måske opfattes som udtryk for mistillid. Men hos Danske BOLIGadvokater er oplevelsen en ganske anden.

”Det er tilliden og den gode relation imellem parterne, der får dem til at opsøge os. Vi kan tillade os at stille de nogle gange ubehagelige, men nødvendige spørgsmål, ligesom vi gør i enhver anden bolighandel. Vi sidder ofte med forældre, der sælger boliger til deres børn og som oprigtigt ønsker, at der ikke opstår juridiske tvister efterfølgende, der kan splitte familien. Vi oplever det samme ønske, når salget sker mellem venner og bekendte”, udtaler Jan Schøtt-Petersen.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen