Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Kun uafhængig juridisk rådgivning kan sikre boligkøber

Node Image Upload husk-uvildig-koeberrådgivning.jpg

2015 kan blive boligkøbernes år. Eksperter forventer, at det bliver et travlt år for både boligkøbere og de uafhængige køberrådgivere.

2015 kan blive boligkøbernes år. Eksperter forventer, at det bliver et travlt år for både boligkøbere og de uafhængige køberrådgivere.

Boligdrømme bliver opfyldt i 2015, og for nogle er det måske endda det helt rigtige tidspunkt at købe med den lave rente og en stigning i den disponible indkomst, der gør det attraktivt at eje.

Formanden for Danske Boligadvokater, Jan Schøtt-Petersen, anbefaler interesserede købere at søge 100 procent uvildig og certificeret juridisk boligrådgivning, så boligkøberne får, hvad de ønsker, og ikke bliver påvirket til at  købe ydelser, som kun har til formål at øge rådgiverens fortjeneste.

Danske BOLIGadvokater forudser, at 2015 bliver startsignalet til en intens kamp om boligkøbernes gunst. Desværre er der dukket såkaldte ”køberrådgivere” op på markedet, som markedsfører sig som uafhængige rådgivere uden at være det. Samtidig er der mange af disse nye køberrådgivere, som slet ikke har de nødvendige forudsætninger for at varetage købers juridiske interesser.

Derfor er køberrådgivning som med et trylleslag pludselig blevet interessant for mæglere og kreditforeninger

”Vi frygter, at rigtig mange boligkøbere går i fælden, når bank eller mægler henviser til en af de nye køberrådgivere inden for det finansielle ”familie”. Disse køberrådgivere skal ikke alene leve af salæret for køberrådgivningen men også af diverse provisioner for salg af et bestemt lån, en særlig forsikring osv., Det er nemlig den eneste grund til at køberrådgivning som med et trylleslag er blevet interessant for de ejendomsmæglere, som nu også markedsfører sig som køberrådgivere,  fortæller Jan Schøtt-Petersen. Baggrunden er, at ejendomsmæglerne fra 1. januar 2015 ikke længere må sælge den slags produkter til køber, når de repræsenterer sælger. Mæglerne er derfor nødt til at finde nye måder at sælge produkterne på.

Jan Schøtt-Petersen understreger derfor betydningen af, at man som køber forholder sig ganske nøje til, hvem man vælger som køberrådgiver, og at man altid ganske uforpligtende kan starte med et gratis formøde hos en Dansk BOLIGadvokat.

-------

Jan Schøtt-Petersen giver gode råd til dig, der står over for at skulle købe din drømmebolig.

  1. Søg uvildig og 100 % uafhængig boligrådgivning. Danske BOLIGadvokater er som de eneste køberrådgivere på markedet certificerede og lever op til særlige etiske regler udarbejdet af Forbrugerrådet og Advokatsamfundet.
  2. Behold din sunde skepsis i forhold til de aktører, du møder under bolighandlen. Langt fra alle varetager dine interesser – de fleste skal blot tjene penge på at sælge dig produkter
  3. Vær opmærksom på valg af finansiering. Når aktørerne på markedet oftest tjener deres egne interesser, kan du risikere at binde dig til forsikringer eller lån, der ikke passer til din situation.
  4. Overvej, hvordan du er stillet ved et gensalg  - du skal formentlig ikke bo i ejendommen resten af dit liv. Er området og beliggenheden attraktiv?
  5. Husk at vælge en rådgiver, som har de nødvendige juridiske forudsætninger for at vurdere om alt det med småt, herunder om forbehold, servitutter o.l. kan give dig problemer nu eller senere.
  6. Er prisen den rigtige? Den certificerede BOLIGadvokat kan hjælpe dig med at vurdere om prisen er rigtig set i lyset af såvel markedet, vedligeholdelsesstand som handlens vilkår.
  7. Sørg for at få et advokatforbehold tilføjet i købsaftalen, så en evt. handel er på betingelse af din advokats godkendelse.
  8. Start med et gratis formøde hos et medlem af Danske BOLIGadvokater før du beslutter dig for valg af rådgiver.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen