Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Sådan øger danske webshops deres omsætning

Node Image Upload pakker.jpg

Danske webshops bør nytænke deres leveringsform i forhold til forbrugernes forskellige krav og ønsker. Det vil ikke alene gøre danske webshops mere konkurrencedygtige men også øge deres omsætning ...

Danske webshops bør nytænke deres leveringsform i forhold til forbrugernes forskellige krav og ønsker. Det vil ikke alene gøre danske webshops mere konkurrencedygtige men også øge deres omsætning markant, viser en test fra Cykelpartner.dk.

”E-handel skal flyttes fra at påstå at vide, hvordan kunder vil behandles til at lade kunderne bestemme, hvordan de gerne vil behandles. Det betyder, at danske webshops skal ændre deres forretningsforståelse og erkende, at kunder selv vil bestemme, når det kommer til levering,” fortæller Steffen Pasgaard, som er koncerndirektør hos EDI-Soft. EDI-Soft er softwareleverandør specialiseret i leveringsløsninger til blandt andet e-handel.

Nogle dage er prisen vigtig for forbrugeren, og andre dage er leveringstiden afgørende. Alt er i dag tilgængeligt via internettet, og forbrugeren forventer dermed valgfrihed. En valgfrihed giver forbrugeren medbestemmelse, som kan være med til at gøre danske webshops mere konkurrencedygtige i fremtiden.

”Ingen kunder vil behandles ens, for alle kunder forventer noget forskelligt – og forventer derfor også at blive behandlet forskelligt,” fortæller Steffen Pasgaard.

Steffen Pasgaard udfordrer dermed danske webshops tanke om levering. Han fortæller, at den typiske danske webshop har dag-til-dag levering i hverdage, men opfordrer til, at webshops nytænker leveringsformen:

”Hvorfor ikke lade det være op til kunderne at bestemme, om de vil have leveret nu, i morgen eller senere? Hvis min cykel er punkteret på min søndagscykeltur, og jeg skal afsted igen mandag aften, så er det jo ikke attraktivt for mig, at jeg først kan få leveret nye dæk og slanger tirsdag eftermiddag. Konteksten bestemmer ofte, om kunderne vil betale mere for en hurtigere levering.”

Batter det på bundlinjen at fokusere på levering?
Den danske webshop Cykelpartner.dk bruger EDI-Softs softwareprogram, CONSIGNOR, som leveringsløsning. For at imødekomme forbrugernes ønsker har Cykelpartner.dk i samarbejde med Post Danmark netop indført søndagsafhentning. Alle besøgende på Cykelpartner.dk blev den første søndag inddelt i 2 grupper. Den ene gruppe så webshoppens almindelige frist for bestilling, som i weekenden var bestilling mandag inden kl. 16.30, hvor varerne ville blive leveret tirsdag. Den anden halvdel af de besøgende blev informeret om, at de kunne bestille inden kl. 14.00 søndag og få leveret deres varer mandag. Søren Sieg Jensen fra Cykelpartner.dk udtrykker:

”Med testen havde vi mulighed for at se, om søndagsafhentning er med til at øge vores konverteringsrate. I alle prioriteringer har vi kunden i fokus, og derfor var vi interesseret i at undersøge, om kunderne reelt set havde behov for at få leveret varer om mandagen.”

Selvom Cykelpartner.dk sendte alle pakker ud søndag, var det blot halvdelen af webshoppens kunder, der blev informeret om denne frist for bestilling. Søren Sieg Jensen, som er IT chef hos Cykelpartner.dk fortæller om testen:

”Jeg forventede, at beskeden om afsendelse søndag ville have en positiv indflydelse på vores konvertering, men jeg må indrømme, at jeg ikke havde forestillet mig, at resultatet ville blive så positivt. Søndagsafhentningen øgede vores konverteringsrate med 25 %, og vi har fået utrolig mange positive tilbagemeldinger fra vores kunder.”

Artiklen fortsætter under billedet
soeren_lager.jpg

Søren fra Cykelpartner.dk hjalp selv til på lageret første søndag med søndagsafhentning, så alle pakker kunne nå frem til modtageren mandag

Ifølge Søren Sieg Jensen har søndagsafhentningen betydet øget omsætning, hvilket naturligvis påvirker bundlinjen positivt. Cykelpartner.dk har indført søndagsafhentningen fast, og Cykelpartner.dk vil fremadrettet kigge meget mere på alternative leveringsformer.

For yderligere information:
EDI-Soft, Steffen Pasgaard, steffen@edi-soft.com, tlf. 29419095
Cykelpartner.dk, Søren Sieg Jensen, ssj@cykelpartner.dk, tlf. 39403131

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen