Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Mountainbike er det nye golf

Node Image Upload mtb-golf.jpg

Golf har i mange år været de voksne mænds foretrukne sportsgren. Men alt tyder på, at der nu skal mere fart, action og spænding over feltet.

Nu er det mountainbike der hitter, og det er ikke kun blandt de unge. Det danske mountainbike magasin MTBX.dk, som blandt andet henvender sig til nybegyndere har lavet en opgørelse over, hvem der besøger og læser med på magasinet, og der er en hel klar tendens til at målgruppen bliver ældre, siger redaktør Lars Bachmann.

”Hvis vi deler besøgende op i aldersgrupper, så er det overraskende nok de 35-44 årige,der er flest af. Faktisk hele 39%, og den næststørste gruppe er de 45-54 årige som består af 30%”

”Det overrasker mig faktisk en hel del, at næsten70% af de MTB interesserede er mellem 35 og 54 år” siger Lars Bachmann fra MTBX.dk og fortsætter ”Jeg vidste godt at sporten mærker en stor fremgang, og vi ser ofte de mere modne ryttere ude på sporene, men at tallene var så høje, havde jeg ikke lige spået. ”

Forklaringen på at netop mountainbike er det nye golf, skal nok findes i, at mountainbike kan dyrkes af alle. I modsætning til for eksempel løb så er mountainbike ikke så hårdt ved knæ og led, så du kan komme i gang med at cykle uanset form og figur.

Ikke nok med at MTB sporten mærker en fremgang blandt det modne publikum, så er kvinderne også kommet med på dillen. En opgørelse fra MTBX.dk viser at 22% af de mountainbike interesserede er kvinder.

At mountainbike er det nye golf, bekræftes af webshoppen Cykelpartner.dk, som ud over en generel fremgang de sidste par år, også godt kan se tendensen i, at de cykelinteresserede bliver mere modne. ”Både inden for MTB, men også landevejscykling ser vi en markant fremgang, og vi fornemmer også at de voksne mænd og kvinder i stor stil tager cykelsporten til sig som motionsform”, siger IT- og marketingschef,Søren Sieg Jensen.

Når vi snakker med repræsentanter for mountainbike klubberne, så kan de også melde om stor tilgang af medlemmer, samt en generel stigende interesse for mountainbike.

Cykelpartner.dk er i en stigende vækst, og det er primært på grund af den stigende interesse for motionscykling i Danmark.

For yderligere information:
MTBX.dk – Lars Bachmann – hello@mtbx.dk
Cykelpartner.dk – Søren Sieg Jensen – ssj@cykelpartner.dk

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen