Berlingske Business
17:42
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Slut med selfies i julen - Canon og Røde Kors opfordrer alle til at gøre gode gerninger

Node Image Upload richard-walch.tmp

Hver dag bliver der taget 93* millioner selfies. I fitness-centret, til fester, på stranden - 93 millioner billeder, der kun viser os selv. Vi vil gerne komme med et forslag: Nu er det snart jul, og hvad med at rette fokus mod andre og gøre noget godt for dine medmennesker - og dokumentere det med et foto eller en video. Canon og Røde Kors opfordrer alle til vende fokus væk fra sig selv og dele deres gode gerninger på de sociale medier for at inspirere andre til at gøre det samme - under hashtagget #selfieless.

Kampagnen udfordrer alle til at gøre gode gerninger og optræde uselvisk over for hinanden i juleperioden. Det kan være hvad som helst, såsom at gå tur med naboens hund i regnvejr eller at arbejde frivilligt for mennesker med særlige behov.

"Vi håber, at kampagnen kan blive startskuddet til en ny bevægelse, hvor folk holder op med at være helt så navlebeskuende og begynder at gøre gode gerninger for hinanden i stedet. Vi mener faktisk, at samfundet helt overordnet ville have gavn af dette, og ikke blot de mennesker, som kommer til at nyde godt af hjælpsomheden", siger Else-Marie Westh, Kommunikationsdirektør i Canon Danmark A/S.

Det handler om at gøre noget godt for en anden person og så dokumentere dette gennem et foto eller en video. Med hashtagget #selfieless deles den gode gerning på de sociale medier sammen med en udfordring til tre udvalgte venner.

#selfieless-bevægelsen blev skudt i gang d. 1. november med en donation fra Canon Europa til europæisk Røde Kors på én million euros - samt en opfordring til Canons egne medarbejdere om at tage bolden op og gøre gode gerninger. Siden da har både kendte og ikke-kendte personer over hele Europa taget bolden op og udvist stor medmenneskelighed gennem forskellige aktiviteter, lige fra at donere tøj til Røde Kors-indsamlinger og arbejde som frivillig på hjemløseherberger til at stå i spidsen for indsamlinger - for blot at nævne nogle få eksempler.

Et helt konkret eksempel er fotograf Richard Walch, som organiserede en særlig tur til den lokale zoologiske have for børn med forskellig kulturel baggrund - og skabte stor glæde blandt børnene.

Faktisk er der allerede nu så mange, der har deltage i #selfieless, at det gennem sociale medier har nået 49 millioner i Europa.
Og alle kan være med, blot ved at gøre følgende:

  1. Vælg, hvad du vil gøre for at glæde andre
  2. Tag et foto eller video, der illustrerer dette (ikke en selfie)
  3. Post billedet/video'en på sociale medier med hashtagget #selfieless
  4. Nominér tre af dine venner til at gøre det samme

Eksempler på #selfieless-gerninger:

  • Køb en sandwich til en hjemløs
  • Donér blod
  • Hjælp en ældre person med bære indkøb
  • Pas børn for venner eller familie for at hjælpe
  • Besøg et plejehjem og få en hyggelig snak med beboerne

Canon har også lanceret #selfieless internt blandt medarbejderne. Med budskabet om at selv om det føles som en lille ting, kan vi gøre en forskel, hvis vi alle bakker op. For eksempel har Canon Danmark lanceret en indsamling internt i firmaet og har lovet at fordoble det beløb, der indsamles.

"I Europa har Canon over 19.000 medarbejdere. Hvis blot 10 procent af os deltager i kampagnen og udfordrer tre venner, som så udfordrer tre af deres venner, så kommer vi hurtigt op på 16.000 gode gerninger! Det er ret vildt, hvis man tænker over det", siger Else-Marie Westh.

Se mere om #selfieless på canon.dk/selfieless

*Kilde: Google Juni 2014

Om kampagnen
#selfieless er resultatet af et langvarigt samarbejde mellem Canon og Røde Kors, som i de næste måneder vil udfordre borgere i Europa, Mellemøsten og Afrika til at tænke lidt mere end ellers på deres medmennesker. Det centrale i kampagnen er at gøre gode gerninger for andre mennesker og at dokumentere det med foto eller video. Med signaturen #selfieless deles gerningen dernæst på sociale medier sammen med en udfordring til tre udvalgte venner om også at gøre en god gerning. Kampagnen løber fra november til januar, og afsluttes med en kollage af de fotos og videoer, som postes i denne periode.

Canon og Røde Kors
Siden 2006 har Canon doneret over 4,3 millioner euros til Europæisk Røde Kors og har dermed hjulpet mere end en million børn og unge over hele Europa til en bedre fremtid, både for dem selv og for de samfund, de lever i. I Danmark samarbejder Canon Danmark med Røde Kors, som modtager en del af den europæiske donation til løsning af opgaver lokalt.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen