Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Stank får boligkøberne til at rynke på næsen

Node Image Upload Hus B005 BCD.jpg

Ad, her lugter. Når en boligkøber efter en fremvisning mister interessen for boligen, er det i hvert fjerde tilfælde, fordi boligen lugter, viser overraskende undersøgelse fra Boligsiden.dk

Ad, her lugter. Når en boligkøber efter en fremvisning mister interessen for boligen, er det i hvert fjerde tilfælde, fordi boligen lugter, viser overraskende undersøgelse fra Boligsiden.dk

Når boligkøberne mister interessen for en bolig efter en fremvisning, er den hyppigste årsag, at boligen viser sig at være misligholdt. Men på en klar andenplads over turnoffs kommer lugt. I en undersøgelse blandt brugerne på Boligsiden.dk svarer hver fjerde, at grunden til, at de mistede interessen for boligen efter fremvisningen, var, at den lugtede.

17 procent har mistet interessen på grund af, at boligen var beskidt, og 15 procent har afskrevet den, fordi der var for rodet. Birgit Daetz, der er kommunikationsdirektør for Boligsiden.dk, anbefaler, at sælgerne leger køber og lærer af sig selv. ”Som sælger er det fristende at tænke, at boligen jo er fin, som den er, og at det ikke er noget problem med stakkene af aviser og de efterladte tallerkener ved vasken. Som sælger er det en rigtig god ide selv at gå til åbent hus og få fremvist nogle boliger, så man får fornemmelsen af, hvad man selv tænder af på.”

If you can smell it you can’t sell it

Birgitte Vosper fra Busy Bees boligstyling kender til problemet med lugt.

”Ildelugtende boliger sælger ikke. If you can smell it you can’t sell it, som de siger på engelsk. Det gælder alle typer lugte fra kæledyr, nikotin, madlugt, fugt, stærk parfume, der kan virke frastødende. Også airfresheners kan få køberne til at overveje, hvilke dårligdomme den syntetiske lugt prøver at dække over,” siger Birgitte Vosper, der anbefaler, at man som sælger får en ven til at gå en tur gennem huset og være ærlig omkring eventuelle lugte. Den person, der bor i huset, synes måske, her lugter af ”hjem”, mens en udefrakommende vil bemærke madlugten og kattebakken.

Boligens signaler

Når boligen skal sælges, skal du være opmærksom på, at den sender mange signaler. En flot hoveddør byder velkommen, et rent og ryddeligt hjem viser, at der er passet på boligen, og harmoniske, rolige farver får køber til at føle sig godt tilpas.

Men der udover er der mere subtile signaler, der kan være afgørende for, om det ender med et salg eller ej. Det handler om købers følelser, om de synes, der er rart at være, og om de føler, der er plads nok. Birgitte Vosper kommer med en række konkrete råd til at få gjort køberne venligt stemt:

  • Ryd op. Rod og kufferter oven på skabe sender signaler om, at du ikke har skabsplads nok. Det samme gælder overfyldte skure.
  • Luft ud og fjern lugte.
  • Vælg en funktion pr. rum. Rum med flere formål kan ubevidst skabe konflikt hos køber: Er det her en spisestue eller et kontor? Hvad skal jeg bruge rummet til?
  • Lys op. Mørke vægge gør et rum mindre. Det kan dog være en god ide til et mindre, hyggeligt rum. En enkelt mørk væg kan derimod fange øjet og interessen.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen