Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Øget optimisme blandt boligkøberne

Node Image Upload DSC_9894.jpg

I takt med at boligpriserne stiger, øges optimismen blandt boligkøberne. Flere og flere tror på stigende huspriser, viser ny undersøgelse fra Boligsiden.dk.

I takt med at boligpriserne stiger, øges optimismen blandt boligkøberne. Flere og flere tror på stigende huspriser, viser ny undersøgelse fra Boligsiden.dk.

Meget tyder på, at boligkøberne har næsen i sporet og læser boligstatistikkerne. De boliginteresseredes forventninger til huspriserne stemmer nemlig godt overens med den faktiske prisudvikling. Det viser en ny undersøgelse fra Boligsiden.dk, der siden 2012 har spurgt brugerne på Boligsiden.dk om deres forventninger til udviklingen af prisen på et almindeligt parcelhus. Undersøgelsen viser en klar stigning i andelen, der tror på stigende huspriser, mens andelen, der tror på uændrede eller faldende huspriser, er faldende. I samme periode er huspriserne da også steget og har dermed indfriet boligkøbernes forventninger.

”Vi har et bredt udsnit af brugere på Boligsiden.dk, men fælles for dem er, at de interesserer sig for boligmarkedet. Enten fordi de er ved at købe eller sælge bolig, eller også fordi de drømmer om ny bolig og kan lide at holde sig up to date med, hvad der rør sig på markedet, selvom de måske ikke skal handle bolig nu og her”, siger Birgit Daetz, der er kommunikationsdirektør for Boligsiden.dk, og fortsætter:

”Det betyder også, at Boligsiden.dk’s brugere måske er lidt bedre orienteret om boligmarkedet end gennemsnittet, men det er også et tegn på, at dem, der er tættest på boligmarkedet i forhold til selv at skulle købe og sælge, følger godt med, og har et realistisk syn på prisudviklingen”, siger Birgit Daetz.

Ejerlejlighedspriserne satte gang i optimismen
I slutningen af 2013 og starten af 2014, hvor ejerlejlighederne for alvor steg i pris, steg forventningerne også til huspriserne. Huspriserne holdt sig dog fuldstændig i ro på det tidspunkt og faldt faktisk marginalt i perioden. Men allerede umiddelbart efter de meget optimistiske meningsmålinger, fulgte huspriserne i ejerlejlighedernes fodspor og begyndte at stige.

”I slutningen af 2013 havde prisen på ejerlejligheder været stigende i halvandet til to år, og mange snakkede om, at det efterhånden måtte smitte af på huspriserne også. Det har helt klart påvirket dem, der mente, at huspriserne ville stige det kommende halve år, og det viste sig jo så også, at de fik ret”, siger Birgit Daetz.

I april 2015 forventede 70 procent af brugerne på Boligsiden.dk stigende huspriser, mens andelen blot lå på 30 procent i juli 2012.

 

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen