Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Høje forventninger til boligmarkedet i 2015

Node Image Upload Foto David Buchmann (boligsiden.dk).jpg

Vi forventer prisstigninger og flere bolighandler i 2015, viser undersøgelse blandt brugerne af Boligsiden.dk.

Vi forventer prisstigninger og flere bolighandler i 2015, viser undersøgelse blandt brugerne af Boligsiden.dk.

Den positive udvikling på boligmarkedet i 2014 er ikke gået de boliginteresseredes næse forbi. De har nemlig en fast tro på, at 2015 også bliver et år med vind i sejlene. Det viser en undersøgelse blandt 1.331 af brugerne på Boligsiden.dk. Her svarede 41 procent, at de tror på stigende boligpriser i 2015, mens 25 procent tror, at der vil blive handlet flere boliger i året, der kommer. 11 procent tror på faldende boligpriser, og 15 procent tror, at boligmarkedet forbliver på samme niveau. 6 procent forudser, at det bliver sværere at sælge sin bolig.

”De faste brugere af Boligsiden.dk har set udviklingen i Boligsidens Markedsindeks, hvor vi har kunnet følge boligprisernes støtte stigning gennem 2014. Så optimismen kommer ikke ud af det blå”, siger Birgit Daetz, der er kommunikationsdirektør for Boligsiden.dk, og fortsætter:

”Men dem, der svarer, at det bliver sværere at sælge sin bolig og at priserne falder, er ikke helt galt afmarcherede. Der bliver større forskel på udviklingen i land og by, og i nogle områder vil priserne formentlig både falde, og salgstiderne vil stige”, siger Birgit Daetz.

Større optimisme end for et år siden
Det gode år i 2014 har smittet synligt af på optimismen for 2015. I slutningen af 2013 blev brugerne på Boligsiden.dk stillet samme spørgsmål om udsigten til 2014, og her var forventningerne lidt mere afdæmpede. Dengang troede 33 procent på stigende boligpriser, mens 17 procent troede, at boligpriserne ville forblive på samme niveau som i 2013. 14 procent troede, at boligpriserne ville falde i 2014.

Færre tror på flere hushandler

Det markant øgede antal boligsalg i 2014 har dog fået flere boliginteresserede til at tvivl på, om salget vil forsætte med at stige i 2015. I år tror knap 25 procent på flere bolighandler i 2015, hvor der for et år siden var godt 26 procent, der troede på flere handler i 2014.

”2014 kan blive svært at matche i antal bolighandler. Det kræver en fortsat positiv udvikling på markedet, en øget efterspørgsel og et udbud, der kan matche efterspørgslen. I og med at udbuddet allerede nu er faldet betragteligt, kan det blive svært for køberne at finde den rigtige bolig i 2015, og dermed risikerer man, at antallet af handler falder, hvis det tager længere tid for hver enkelt køber at finde drømmeboligen”, siger Birgit Daetz.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen