Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Flere lejligheder til salg i København

Node Image Upload DSC_1040.jpg

Trods faldende udbud af ejerlejligheder til salg i Region Hovedstaden, er udbuddet steget i Københavns Kommune. På Frederiksberg falder udbuddet stadig, viser tal fra Boligsiden.dk.

Trods faldende udbud af ejerlejligheder til salg i Region Hovedstaden, er udbuddet steget i Københavns Kommune. På Frederiksberg falder udbuddet stadig, viser tal fra Boligsiden.dk.

Mange har fornemmelsen af, at det er svært at finde en lejlighed i København. Men faktisk er udbuddet steget med 4,2 procent fra december 2013 til december 2014 i Københavns Kommune, hvor der er knap 1.600 ejerlejligheder til salg netop nu. Det stigende udbud i Københavns Kommune står i kontrast til det ellers faldende udbud i Region Hovedstaden som helhed. Her er udbuddet faldet med 2,7 procent det seneste år.

 

”Salgspriserne er steget så meget i København, så mange har set sit snit til at sætte boligen til salg og score en pæn gevinst. Når der bliver handlet mange boliger, kan man ellers risikere at se et fald i udbuddet, fordi efterspørgslen er for stor, men hovedstaden er så populær, at den har fastholdt ikke bare høje priser og et øget salg, men altså også et stigende udbud”, siger Birgit Daetz, der er kommunikationsdirektør for Boligsiden.dk.

 

Svært at finde bolig på Frederiksberg

I Frederiksberg Kommune er udbuddet faldet med 4,8 procent fra december 2013 til december 2014. I samme periode er salgsprisen på ejerlejlighederne i kommunen steget 9,4 procent, og lå i december på 33.400 kroner, eller hvad der svarer til knap 2,7 millioner kroner i gennemsnit for en 80 kvadratmeter ejerlejlighed.

 

”Frederiksbergs popularitet fortsætter. Området er lille, og efterspørgslen er stor. Det presser både priser og udbuddet, der har svært ved at følge med efterspørgslen. København har en stor udskiftning af fx unge og studerende, der flytter til og fra byen, men på Frederiksberg har folk det med at blive hængende. Det er i højere grad en bydel, hvor man slår sig ned mere permanent, og derfor bliver boligerne ikke sat til salg i samme tempo”, siger Birgit Daetz.

 

Hver anden ejerlejlighed sælges til prisen

Trods et øget udbud i København sidder sælgerne stadig tungt på markedet. Kun hver anden ejerlejlighed blev i fjerde kvartal af 2014 solgt med et nedslag, og de resterende 50 procent blev dermed solgt til prisen eller over.

 

I Frederiksberg Kommune blev 54 procent af ejerlejlighederne solgt med nedslag i samme periode.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen