Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Færre tror på stigende huspriser

Node Image Upload villa.jpg

Trods optimisme på boligmarkedet og en overvejende tro på stigende huspriser er forventningerne til de helt store prisstigninger faldet, viser ny undersøgelse fra Boligsiden.dk.

Der er stadig optimisme blandt de boliginteresserede, og 60 procent af brugerne på Boligsiden.dk tror da også, at prisen på et almindeligt parcelhus vil være steget om et halvt år. Det viser resultatet af en undersøgelse blandt Boligsiden.dk’s brugere. 27 procent tror på uændrede priser, og 13 procent forventer faldende priser et halvt år ude i fremtiden.

Dermed er der sket et synligt fald fra april, hvor 70 procent troede på stigende priser, 20 procent regnede med uændrede priser og knap 11 procent forventede lavere priser. Samtidig er andelen af dem, der forventer en stor prisstigning på over 4 procent, faldet med syv procentpoint.

”Vi kan se, at brugernes forventninger til prisudviklingen i høj grad afspejler boligmarkedet, som det er på det tidspunkt, vi spørger. Da det gik rigtig stærkt i foråret, havde de høje forventninger, mens de nu kølnet lidt af”, siger Birgit Daetz, der er kommunikationsdirektør for Boligsiden.dk.

Efter en periode med stigende salgspriser for villaer og rækkehuse stod prisudviklingen stille i juli, og salgspriserne faldt i august og september, viser tal fra Boligsidens Markedsindeks. Det er formodentlig denne opbremsning i prisudviklingen, der har betydet, at færre tror på en prisstigning på over fire procent om et halvt år.

Prisudviklingen kommer før optimismen
Boligsiden har siden 2012 gennemført undersøgelser om brugernes forventning til prisudviklingen på et almindeligt parcelhus et halvt år ude i fremtiden. Og i takt med at salgspriserne på et parcelhus er steget, er forventningerne også steget. Dog skal stigningen allerede være sket, før optimismen slår igennem.

”Meget tyder på, at Boligsidens brugere følger godt med i, hvad der foregår på boligmarkedet; men de spår ikke om fremtiden”, siger Birgit Daetz.

Der er nemlig et tæt sammenfald mellem den aktuelle prisudvikling og den udvikling, brugerne siger, de forventer et halvt år ude i fremtiden.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen