Berlingske Business
16:38Teva anfører fald blandt kopiselskaber
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Drømmeboligen skal kunne sælges hurtigt igen

Node Image Upload DSC_4531.jpg

To ud af tre boligkøbere lægger vægt på, at deres kommende bolig kan sælges hurtigt igen. Vi frygter at blive stavnsbundet til vores egen bolig, viser ny undersøgelse fra Boligsiden.dk.

To ud af tre boligkøbere lægger vægt på, at deres kommende bolig kan sælges hurtigt igen. Vi frygter at blive stavnsbundet til vores egen bolig, viser ny undersøgelse fra Boligsiden.dk.

 

Når vi ser på boliger til salg, drømmer vi os et langt stykke hen ad vejen til et nyt liv. Vi forestiller os, hvordan det er at bo i det lille, gule hus på hjørnet af Kirsebærvej og Æblevænget; Men med i overvejelserne er også, om drømmeboligen på Kirsebærvej kan blive et fængsel, vi ikke kan komme ud af. 65 procent af brugerne på Boligsiden.dk mener, at det er enten vigtigt eller meget vigtigt, at den bolig, de kigger på, kan sælges hurtigt igen. 33 procent mener, at det er mindre vigtigt eller slet ikke vigtigt.

 

”Det er påfaldende, at så mange allerede i købsfasen overvejer, om de nu kan komme af med boligen igen. Det tyder på, at boligkøberne tænker langsigtet og er realistiske i deres syn på fremtiden, hvor man kan blive presset ud i et boligsalg. Hvis man fx er bange for at blive arbejdsløs, frygter man måske at sidde i et hus, som pludselig er blevet for dyrt, og som man ikke kan sælge”, siger Birgit Daetz, der er kommunikationsdirektør for Boligsiden.dk.

 

Andre faktorer, der kan udløse et ikke-planlagt boligsalg, kan være skilsmisse, nyt job, familieforøgelse eller nabostridigheder.

 

Hver fjerde villa har salgstid på over et år
Frygten for ikke at kunne sælge boligen kommer da heller ikke ud af det blå. I marts tog det i gennemsnit 219 dage at sælge en villa, men tallet dækker over, at den fjerdedel af villaerne, der bliver solgt allerhurtigst, blev solgt på 19 dage i gennemsnit, mens den langsomst sælgende fjerdedel havde en salgstid på 508 dage, altså et år og fem måneder. Huset med den absolut længste salgstid i marts blev solgt på 3.150 dage, hvilket er langt over otte år.

 

”Boligmarkedet er meget opdelt. De populære boliger skal nok blive solgt hurtigt, men en lang række boliger kommer ikke ud over rampen. Det kan være en dårlig beliggenhed, der trækker ned, eller en for høj udbudspris, som sælger ikke har råd til at sætte ned. Det kan alt sammen få salget til at trække ud”, siger Birgit Daetz.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen