Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Årsrekord: Det dyreste sommerhus solgt for 13,3 millioner kroner

Node Image Upload _DSC4201.jpg

Den nordsjællandske kyststrækning trak prisen helt op for det dyreste sommerhus, der blev solgt i 2013. Den dyreste sommerhushandel, der blev registreret i 2013, blev nemlig et sommerhus på ...

I 2013 blev det dyreste sommerhus solgt for over 13 millioner kroner. De 10 dyreste sommerhuse kostede til sammen over 87 millioner kroner, viser ny opgørelse fra Boligsiden.dk

Den nordsjællandske kyststrækning trak prisen helt op for det dyreste sommerhus, der blev solgt i 2013. Den dyreste sommerhushandel, der blev registreret i 2013, blev nemlig et sommerhus på Kystvej i Hornbæk til den nette sum af 13,3 millioner kroner.

Det er dog langt fra så meget, som det dyreste sommerhus, der er til salg netop nu, koster. Det ligger lidt længere oppe ad Kystvej og har en udbudspris på små 40 millioner kroner.

Nordsjælland står for 6 ud af de 10 dyreste sommerhushandler i år. Sommerhuse i Tisvildeleje, Ålsgårde, Vejby og Dronningmølle har alle trukket priser, der ligger over 6 millioner kroner.

Også Skagen er naturligvis med helt i toppen af listen. Et sommerhus på Flagbakkevej er solgt som det næstdyreste i år, nemlig til en pris på 10,6 millioner kroner.

Luksus i Struer og Nykøbing Sj

Men Struer, Ebeltoft og Nykøbing Sjælland kan også være med. Fritidshuset på Gl Studevej i Struer er det tredjedyreste i år med en salgspris på 10 millioner kroner. Femhøjvej i Nykøbing Sjælland kom op på knap 8 millioner kroner, og Fuglsøvej i Ebeltoft blev solgt for godt 7 millioner kroner.

2013 har været et godt sommerhusår

2013 bragte medvind til sommerhusejerne. Efter en årrække med et trængt marked begyndte priserne så småt at sige, flere sommerhuse blev sat til salg, og 2013 blev også året, hvor der blev solgt flere sommerhuse end året før.

”Vi har set en positiv tendens for sommerhusene i år. Priserne er steget knap 2 procent sammenlignet med 2012, og prisnedslagene er faldet næsten 11 procent. Samtidig går det også hurtigere nu at få solgt et sommerhus, selvom den gennemsnitlige salgstid stadig er temmelig høj og ligger på 284 dage”, siger Birgit Daetz, kommunikationsdirektør for Boligsiden.dk


Dyreste sommerhushandler i 2013

1. Kystvej 30, 3100 Hornbæk (13.300.000 kroner)

2. Flagbakkevej 11, 9990 Skagen (10.600.000 kroner)

3. Gl Studevej 9, 7600 Struer (10.000.000 kroner)

4. Nordre Strandvej 52, 3220 Tisvildeleje (9.500.000 kroner)

5. Nordre Strandvej 174, 3140 Ålsgårde (8.000.000 kroner)

6. Femhøjvej 1, 4500 Nykøbing Sj (7.700.000 kroner)

7. Fuglsøvej 11, 8400 Ebeltoft (7.152.500 kroner)

8. Digevej 6, 3210 Vejby (7.000.000 kroner)

9. Digevej 5, 3210 Vejby (7.000.000 kroner)

10. Munkerup Strandvej 68, 3120 Dronningmølle (6.800.000 kroner)

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen