Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Årsrekord: Årets dyreste villa kostede over 45 millioner

Node Image Upload _DSC5471.jpg

En villa i Lyngby nord for København tog rekorden for dyreste villahandel i 2013 med en pris på over 45 millioner kroner, viser en årsopgørelse fra Boligsiden.dk.

En villa i Lyngby nord for København tog rekorden for dyreste villahandel i 2013 med en pris på over 45 millioner kroner, viser en årsopgørelse fra Boligsiden.dk.

En over 700 kvadratmeter stor bolig på Nybrovej i Kongens Lyngby blev 2013s dyreste villa. Med perfekt beliggenhed i grønne omgivelser direkte ned til Bagsværd sø og som genbo til Marienborg kom salgsprisen helt op på 45,5 millioner kroner.

Nordsjælland gør rent bord på top 10 over årets dyreste villahandler. Ikke et eneste andet sted i landet bliver villaerne solgt så dyrt som på Sjællands top.

”Nordsjælland Danmarks dyreste område at købe hus i. Det er tæt på Hovedstaden men alligevel er der masser af skov og grønne områder, og ikke mindst er der hele kyststrækningen, der trækker priserne op”, siger Birgit Daetz, der er kommunikationsdirektør for Boligsiden.dk, og fortsætter:

”Man kan se, at de dyreste huse på listen alle ligger nær kysten eller, for det dyreste hus vedkommende, ned til en sø. I gennemsnit koster villaer, der ligger under 100 meter fra søbredden, 10.000 kr. mere pr. kvadratmeter end huse, der er blot ligger 100-200 meter fra søen. Så når årets dyreste villa både ligger i Nordsjælland og er placeret i første række til søen, så ligger det højt på alle de parametre, der trækker priserne op”.

Adressen på Nybrovej ligger i Lyngby-Taarbæk Kommune, der har landets næstdyreste kvadratmeterpriser på villaer og rækkehuse. I gennemsnit koster en villa i Lyngby-Taarbæk knap 27.000 kroner pr. kvadratmeter. Huset på Nybrovej blev solgt til mere end det dobbelte, nemlig mere end 64.000 kroner pr. kvadratmeter.


Søudsigt dyrere end havudsigt

Det er måske ikke helt tilfældigt, at årets dyreste hus ligger med udsigt ud over en sø. Søudsigt koster nemlig mere end havudsigt. Villaer under 100 meter fra kysten koster i gennemsnit 24.300 kr. på kvadratmeter, mens en villa under 100 meter fra søbredden kloster 25.800 kr. pr. kvadratmeter i gennemsnit.

Top 10: Dyreste villahandler i 2013


1. Nybrovej 375, 2800 Kongens Lyngby (45.500.000 kr.)

2. Dronninggårds Alle 100, 2840 Holte (41.900.000 kr.)

3. Sofievej 13, 2950 Vedbæk (31.000.000 kr. )

4. Vedbæk Strandvej 336, 2950 Vedbæk (28.000.000 kr.)

5. Strandvejen 381, 2930 Klampenborg (24.000.000 kr.)

6. Strandvejen 247E, 2920 Charlottenlund (23.750.000 kr.)

7. Hegelsvej 16, 2920 Charlottenlund (23.000.000 kr.)

8. Søbakken 17A, 2920 Charlottenlund (22.250.000 kr.)

9. Sofievej 17, 2900 Hellerup (20.500.000 kr.)

10. Højagervej 2, 2960 Rungsted Kyst (20.000.000 kr.)

Kontaktperson:


Kommunikationsdirektør Birgit C. Daetz, Boligsiden A/S – mobil: 2121 0284.

Læs også mere på boligsiden.dk

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen