Berlingske Business
17:17Ejendomsaktie lukker med voldsomt fald
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Webkommunikation: Glæd både dine brugere og Google med en skarp struktur

Node Image Upload legbilligt.tmp

Kommunikation på nettet handler ikke bare om, hvad du siger. Det handler i lige så høj grad om, hvor du siger det. Internetbrugernes frie navigation på dit site betyder nemlig, at du må have øje for den rejse, som de gennemgår, når de besøger din hjemmeside.

Dit sites struktur skal så at sige støtte op om, at dine brugere når i mål med det, de skal, når de besøger dig. Herudover bør du også tage hensyn til SEO med strukturen: På den måde bliver der nemlig skabt de bedst mulige forudsætninger for høje Google-placeringer på dine mest værdifulde søgeord.

Men hvordan laver du så en struktur, som støtter op om kommunikationen, både hvad angår brugeroplevelse og SEO? Det kan du læse mere om her.

1. Afgør, hvor bredt og dybt dit site skal være
Når du skal planlægge dit sites struktur, er det i første omgang nødvendigt at forstå koncepterne ”bredde” og ”dybde”.

Bredden handler om, hvor stor en andel af dit sites enkelte sider, som ligger højt oppe i strukturen – og således kan findes med få klik fra forsiden. Derimod er en dyb hjemmeside kendetegnet ved, at der skal mange klik til for at nå frem til en stor andel af dine sider.

I generel forstand bør du undgå, at dit site bliver dybere end nødvendigt: Jo flere klik dine brugere skal foretage for at nå deres mål, jo mindre er sandsynligheden nemlig for, at det kommer til at ske. En struktur, som ikke er dyb, har ligeledes en positiv effekt ift. SEO. Med de få klik fortæller du nemlig Google, at dine sider er vigtige, og at de derfor skal vægtes højt.

2. Placér det vigtigste højt oppe i strukturen
Når du afgør, hvor bredt og dybt dit site skal være, skal du samtidig afgøre, hvor dine forskellige sider skal placeres i strukturen. Generelt set bør du her placere dine vigtigste sider så højt oppe på sitet som muligt.

Legbilligt.dk er et eksempel på et site, som forstår vigtigheden af at prioritere, hvor de placerer deres indhold. I skrivende stund har de nemlig trukket deres vigtige 20% tilbud på LEGO og Barbie dukker helt frem i topmenuen. Denne strategi mindsker antallet af klik til tilbuddene – og herigennem understreger de over for deres brugere såvel som Google, at tilbuddene er vigtige.

Derimod er deres generiske legetøjskategorier - såsom træbondegårde, bolde og legetøjsbiler - gemt ét klik længere væk med strukturen.

3. Hvordan afgør jeg, hvad der er vigtigt?
Du kan anvende og kombinere flere forskellige tilgange, når du skal afgøre, hvor vigtige dit sites forskellige områder er – og altså hvor højt oppe i strukturen, du skal placere dem.

I SEO-sammenhæng bør særligt søgeordsanalysen nævnes. Det er nemlig her, du finder ud af, hvor stort potentiale de forskellige søgeord, som er relevante for din forretning, har: F.eks. ved at se, hvor meget der bliver søgt på ordene, og hvor høj konkurrencen på dem er.

Herudover bør du naturligvis betragte din forretnings egne, unikke nøgletal. Det ultimative spørgsmål du skal besvare her er, hvor meget en besøgende på dine forskellige sider er værd: Til denne proces kan du anvende analyseværktøjer som Google Analytics til at undersøge konverteringsgrad, avance m.v.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen