Berlingske Business
17:57Tak for i dag
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Ræk ud til smartphones og få flere kunder

Node Image Upload billede---rk-ud-til-smartphones-og-f-flere-kunder.tmp

Vores smartphones fylder mere og mere i hverdagen – også når vi skal researche og købe produkter. Driver du en webshop, er det derfor vigtigt at indtænke adfærden, vi har, når vi bruger de håndholdte. Hermed bliver du bedre i stand til at opfylde dine potentielle kunders behov. Og når du opfylder disse behov, er der større chancer for, at du kan sælge dine produkter til mobilbrugerne.

Men hvad kendetegner så brugen af smartphones, og hvordan arbejder du aktivt for at ramme mobilbrugerne? Det kan du læse mere om i denne artikel.

1. Forstå de »små øjeblikke«
Det er i dag mere end nogensinde blevet en refleks at gribe mobilen, når vi har spørgsmål. Det kan dreje sig om ren information, som når vi ikke lige kan sætte navn på hovedrollen i fredagsfilmen. Men det kan også være mere købs- og produktorienterede spørgsmål. Disse »små øjeblikke« med tvivl og spørgsmål rummer et stort potentiale, som du bør arbejde aktivt med som webshop-ejer.

F.eks. er det blandt en stor del af befolkningen mere reglen end undtagelsen, at vi googler produkter, som vi ser, mens vi befinder os i fysiske butikker. Det kunne f.eks. ske ved jagten på en mørtelblander i Bauhaus. Men hvad kan du så bruge denne viden til som webshop-ejer? Jo, har du en shop som multikoeb.dk, der - blandt meget andet - også sælger mørtelblandere, bør du være til stede i Googles topresultater på ordet. Hermed kan du nemlig vinde brugere over, som står i en fysisk butik og er klar til at købe – og nu blot skal finde den bedste løsning.

2. Imødekom den bredere konkurrence
Konsekvensen af de »små øjeblikke« er, at du som webshop må tænke både konkurrence og muligheder bredere. Multikøb er ikke kun i konkurrence med andre webshops - derimod er de også i konkurrence med fysiske varehuse. Dette betyder, at de nu har alle muligheder for at vinde kunder over, som allerede er blevet modnet til køb i den fysiske butik.

Hvis du skal overbevise butiksgængerne til at flytte deres køb til din webshop, er du imidlertid nødt til at tage højde for situationen, som de står i. Flemming Kruse fra Multikøb udtaler:

»Mobiltrafikken bliver vigtigere og vigtigere for vores forretning - og det er vores klare overbevisning, at en stor del af den stammer fra folk, som googler fra fysiske butikker. Her har vi den fordel, at vi ofte er billigere. Derudover lægger vi vægt på at tilbyde hurtig levering, selvom vi naturligvis har svært ved at slå de fysiske butikker på dette parameter«.

For det første skal dit produkt altså være billigere end det, butiksgængerne finder i den fysiske butik – ellers er kampen mere eller mindre tabt på forhånd. Herudover får særligt leveringstiden stor betydning. Brugerne i den fysiske butik har nemlig ofte brug for at modtage produktet hurtigt. Dette kan du imødekomme ved f.eks. at tilbyde dag-til-dag levering.

3. Besvar de ubesvarede spørgsmål
Når du skal tage højde for smartphone-adfærden, handler det dog ikke blot om søgningerne på dine produkter. Det handler også om at gøre brugerne klogere på de spørgsmål, som omgiver produkterne. Hvad angår mørtelblanderen ville det f.eks. være oplagt at besvare et spørgsmål som: »Hvordan laver jeg min egen mørtel?«.

Hvis du udarbejder gode svar til sådanne spørgsmål – eksempelvis på et tilstødende helpdesk/blog-univers – er der stor sandsynlighed for, at det kan lede videre til salg. Således viser en undersøgelse, at 34% af de danske forbrugere, som har researchet produkter via deres smartphone, siden hen har overvejet at købe fra et brand, de ellers ikke ville overveje: Slet og ret fordi dette brand var i stand til at hjælpe dem med relevant information.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen