Berlingske Business
17:29Velux-formand er årets bestyrelsesformand
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Online marketing: Tandlægers kamp om patienter

Node Image Upload tandrensning.tmp

Online marketing er ikke et nyt fænomen. Forbrugere tyer mere og mere til internettet, når de skal på indkøb. Dette gør det nødvendigt for virksomheder at indtænke online marketing i deres markedsføringsstrategi, så de kan følge med tidens tendenser.

Men online marketing er ikke blot forbeholdt butikker og webshops – i de seneste år er det også blevet relevant for tandlægeklinikker at investere i online marketing, da patienter i højere grad er begyndt at benytte internettet til at udvælge tandlæge.

Tiltræk patienter online
Lige som enhver anden forbruger, søger patienten den service, der bedst kan dække hans/hendes behov. Og internettet har gjort det muligt for patienter at sammenligne tandlægers priser, placering og andre væsentlige faktorer, der kan være afgørende for valget af klinik. Der er således opstået en hård konkurrence iblandt tandlægeklinikker, der alle ønsker at tiltrække flest patienter.

Denne stigende konkurrence har især Tandlægerne Enghave Plads 6 (TEP6), en tandlægeklinik på Vesterbro i København, mærket til i de seneste år. Klinikken er en af de første indenfor branchen, der startede med at investere i online marketing, herunder søgemaskineoptimering (SEO) af deres hjemmeside og online booking. De har bemærket, at online markering er blevet mere og mere udbredt indenfor tandlægebranchen – om med godt grund. TEP6’s klinikchef, Latifa Azzouzi, udtaler:

»En markant investering i online marketing er nødvendig i vores branche, hvis man vil fastholde en konkurrencedygtig position – og især i en by som København, hvor udbuddet er stort. Patienter er ikke bare patienter – de er internetbrugere, der benytter internettet til at shoppe efter den bedste ydelse. Det er derfor vigtigt for os at være aktivt tilstede, der hvor patienterne befinder sig. Og det er på internettet.«

Ifølge Latifa Azzouzi er der altså god grund til at investere i online marketing, da det er med til at tiltrække flest patienter til klinikken. Men hvordan kan tandlægeklinikker bedst muligt bære sig ad med online marketing? SEO og online booking kan være svaret.

Hvorfor SEO?
TEP6 var en af de første tandlægeklinikker i Danmark til at benytte SEO i deres markedsføring. Med SEO går man ind og undersøger tekniske og kommunikative udfordringer for et site, og derigennem optimerer sitet, så det opnår større synlighed i de organiske søgeresultater.

Ved at besidde topplaceringer på Googles søgeresultater, vil patienterne blive eksponeret for dit site først, hvilket i sidste ende kan tiltrække flest patienter. Det kan altså være fordelagtigt at overveje SEO i kampen om patienter, da det øger din konkurrencedygtighed betydeligt.

Hvorfor online booking?
Vil man være konkurrencedygtig og få flest patienter til briksen, er det nødvendigt at følge med tiden og de teknologiske tendenser, der kan øge kvaliteten af den tilbudte service. Online booking er én af de tendenser, der lige netop gør det muligt for klinikker at tilbyde den optimale patientservice.

Patienterne kan eksempelvis bestille tider døgnet rundt og således undgå at vente i lange telefonkøer indenfor et fastsat tidsrum. Online booking vil derfor også styrke klinikkens image som en serviceorienteret klinik, der tilbyder de nyeste funktioner. Dette giver samtidigt klinikken en væsentlig fordel, når det handler om at tiltrække patienter. Derudover vil tandlægeklinikkens administration blive aflastet, da tidsbestillingen ikke kun kan foregå over telefonen.

Disse fordele har især TEP6 bemærket. Latifa Azzouzi er dog ikke overrasket over patienternes hyppige brug af deres online tidsbestilling:

»Det er nemt og bekvemt. Du kan bestille tider online via din smartphone og på computeren uden irriterende ventetider. Det kommer derfor ikke som nogen overraskelse, at vores patienter i høj grad gør brug af dette system. Det undrer mig dog, at det langt fra er alle tandlæger, der tilbyder denne service til deres patienter.«

Kom ind i kampen
Online marketing indenfor tandlægebranchen er kommet for at blive – og vil kun blive mere udbredt blandt landets klinikker. Dette kan tydeligt ses i det stigende antal af tandlægeklinikker, der vælger at investere i deres fremtoning online. Tandlægeklinikkerne kan således blive hæmmet, hvis de vælger at se igennem fingre med online marketing og de mange fordele, det bringer med sig.

Det er altså fordelagtigt at overveje en gennemtænkt strategi for markedsføring på internettet. Sådan udruster du dig bedst i kampen om patienterne.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen