Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Håndværkerbranchen råber på arbejde

Tre uger inde i 2013 kan landets håndværkerfirmaer allerede mærke effekten af regeringens afskaffelse af håndværkerfradraget. Flere i branchen efterspørger travlhed, og hos ...

Tre uger inde i 2013 kan landets håndværkerfirmaer allerede mærke effekten af regeringens afskaffelse af håndværkerfradraget. Flere i branchen efterspørger travlhed, og hos 3byggetilbud.dk, der formidler byggeopgaver for landets boligejere, har man valgt at sætte gang i en tv-kampagne for at skubbe gang i markedet.

Håndværkerfradraget var en succes. Så klar har meldingen været fra både politikere og håndværkerbranchen. Det efterspurgte fradrag satte gang i bygge- og anlægssektoren i 2011 og 2012, hvor fradraget eksisterede.

Efterspørger opgaver

Nu er det slut med håndværkerfradraget, og det kan allerede mærkes i tilgangen af bygge- og renoveringsopgaver hos landets håndværkerfirmaer. Hos 3byggetilbud.dk, der formidler byggeopgaver mellem landets boligejere og firmaets godt 1.000 leverandører, bliver man i øjeblikket dagligt kontaktet af firmaets leverandører, der fortæller, at deres ordrebøger er tæt på tomme.

”Lige nu oplever vi, at flere af vores leverandører efterspørger opgaver, da ordretilgangen er faldet de første uger i 2013 sammenlignet med dengang, da man kunne få et håndværkerfradrag. Vi gør, hvad vi kan for at afhjælpe dem og give dem opgaver," siger kommunikationschef Michael Müller, og tilføjer, at 3byggetilbud.dk netop har igangsat en landsdækkende tv-kampagne for at skubbe gang i den samlede håndværkerbranche, som virksomheden samarbejder med.

Tv-kampagne skal skubbe gang i branchen

”I foråret 2012 annoncerede vi på tv, hvilket fik antallet af opgaver til at stige, og der kom godt gang i markedet. Det samme forventer vi, vil ske nu, når vi i de næste uger reklamerer med vores opgaveservice på landsdækkende tv. Vi må stille noget op, når håndværkerfradraget ikke længere er til at få.”

Papiruld Danmark A/S, der er en landsdækkende isoleringsvirksomhed, er et af de firmaer, der har oplevet effekten af håndværkerfradragets exit.

Boligejere efterspørger tilskud

”Vi kan godt mærke, at der er sket en afmatning på markedet, efter håndværkerfradraget er bortfaldet. Kunderne har været meget glade for fradraget og spørger nu til, hvad det erstattes af. Vi kan så fortælle dem om et energitilskud, som bliver udbetalt til kunden til gengæld for, at de udfører energibesparende forbedringer på huset. Selv om tilskudsordningen eksisterede inden håndværkerfradraget, er det dog langt fra alle kunder, der kender til tilskudsmuligheden. Det er derfor vigtigt, at disse ordninger bliver markedsført, så husejere får kendskab til dem,” siger kommunikationsansvarlig, Rikke Henningsen Herrguth, og tilføjer, at Papiruld glæder sig over, at tiltag som en tv-kampagne sættes i gang.

”Det er et rigtig godt initiativ at sætte en landsdækkende tv-kampagne i gang. Det er en stor hjælp for os, at kunderne bliver opmærksomme på, at 3byggetilbud.dk's service findes, og at det stadig er en god idé at fortage energiforbedringer på huset – på trods af at håndværkerfradraget er bortfaldet.”

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen