Berlingske Business

Stilen skal afspejle kulturen hos kunden

27BBMSofie-Ejlersen-Bayny.jpg
Overskrift
Business mode- denne måned med Sofie Ejlersen Bay fra Bain & Co.
27BBMSofie-Ejlersen-Bay.jpg
Overskrift
Business mode- denne måned med Sofie Ejlersen Bay fra Bain & Co.

Som konsulent i et internationalt konsulenthus skifter rammerne konstant for, hvad der vil være passende for Sofie Bay Ejlersen at iklæde sig. Den ene dag kan det være analysearbejde på kontoret ved Langelinie og den anden dag kundemøde i London.

Hvad laver du i jobbet som konsulent?
»Hos Bain & Company arbejder vi primært med strategi for store virksomheder. Vores projekter omhandler centrale problemstillinger, som er højt på en CEOs agenda og kan være alt fra strategi, organisationsændringer til køb og salg af virksomheder med videre.«

Hvordan ser en typisk arbejdsdag ud for dig?
»Bain & Company er en international virksomhed, og jeg rejser således meget i forbindelse med mit job. Et projekt kan i en periode være lokaliseret i London og det næste i København. En arbejdsdag for mig starter typisk med at skabe overblik over mine mails og min mødekalender, mens jeg spiser morgenmad. Herefter har jeg typisk en række møder med klienter samt interne møder med teamet hos Bain & Company, hvor vi diskuterer projektet og de tiltag, vi har brug for at løse problemstillingen hos klienten. I min rolle som konsulent har jeg typisk ansvar for en stor del af analysen samt eksekveringen af projektet.«

ko

Hvordan præger dit job dit din stil?
»Når man arbejder som konsulent, møder man en bred variation af klienter, og det skal man have in mente, når man klæder sig på til jobbet. Jeg har haft en lang karriere som international model, hvor jeg virkelig har lært, hvad påklædning betyder, og det gør den i særdeleshed også i mit nuværende job. Som konsulent arbejder man tæt sammen med klienterne, og det kræver, at vi blender in. Hvis man arbejder hos en klient, der er konservativ i stil og kultur, er det vigtigt at afspejle det i sin påklædning. Man skal nødigt påkalde sig mere opmærksomhed end opgaven, man løser. I min optik er det vigtigt, at man har et personligt udtryk, og at hverken tøj eller adfærd bliver et panser, man ifører sig.«

Hvilke signaler vil du gerne sende på jobbet med din beklædning?
»Det absolut vigtigste er, at man er soigneret og elegant klædt på. Jeg har en relativt anti-corporate stil og synes, det er vigtigt, at man udstråler, at man også har en personlighed inden for de rammer, man arbejder.«

27BBMPeter Sextus.jpg

Hvad har du meget af I din garderobe?
»Jeg er oftest iført kjole, læderbukser eller jumpsuit, alt sammen tilsat høje hæle. Jeg har enormt mange højhælede sko, typisk fra mærkerne Saint Laurent, Christian Louboutin eller Gianvito Rossi. Meget af mit tøj er fra Balenciaga bl.a. min yndlingsuldfrakke og min grå pels, hvorimod Helmut Lang er min trofaste leverandør af læderbukser, læderjakker, kjoler og blazere. Uniqlo laver gode basis kashmirsweaters. Alexander Wang bidrager med kjoler og toppe. Isabel Marant gør det formidabelt i forhold til små jakker og kjoler, og sidst, men ikke mindst er Burberry en klassiker i mit skab med trenchcoats i beige, sort og sort kashmir.«

Hvad har du af gode ting I dit klædeskab, som altid holder?
»Trenchcoats og hvide skjorter holder altid.«

Hvordan pakker du til et projekt i udlandet?
»Det er typisk fire dage ad gangen. Jeg pakker meget let i håndbagage og bruger farvekoder, så jeg ikke skal slæbe for meget med. Det kunne være et par sorte stilletter, sort/hvid/beige taske, en hvid skorte, cigaretbukser, sort blazer, to kjoler og en ekstra top – så kan jeg bruge blazeren og bukserne to gange. Ydermere har jeg en komplet toilettaske i rejsestørrelse.«

Hvad bør der være i alle business garderober?
»Man bør altid have et par smukke sorte pumps. Gerne med 8-10 cm hæle, så de ikke bliver for konede – og så selvfølgelig en god blazer.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen