Berlingske Business

Kunsten at sælge kunst

top
Merchandise: Ashley Longshore går med abonnements-modellen unden om gallerierne. Foto: PR

KunstMerchandise er en vigtig komponent i musikindustrien, og nu prøver kunstneren Ashley Longshore ideen af i kunstbranchen. Kunstmaleren tilbyder sine kunder et abonnement , »Artgasm«, på fire ...

Merchandise

Artiklen fortsætter under billedet
Kunst

Merchandise er en vigtig komponent i musikindustrien, og nu prøver kunstneren Ashley Longshore ideen af i kunstbranchen. Kunstmaleren tilbyder sine kunder et abonnement , »Artgasm«, på fire årlige genstande personligt udvalgt og udsmykket af hende. Et håndmalet pudebetræk, en unik tallerken eller brugte paletter fra kunsterens arbejde. Hun tilbyder kun 250 abonnementer om året, til 500 dollar. Afgørende for forretningsmodellen er, at Ashley Longshore dermed etablerer sin egen kundebase via sociale medier uden om de markedsdominerende gallerier og deres 50 procent kommission.

Advarsel til advokater

Artiklen fortsætter under billedet
advokat

Kunstig intelligens vil overtage en væsentlig del af advokatarbejdet. Det har forskere talt om i årevis, og nu kommer et af de første tiltag. Beagle er et stykke software, der i løbet af få sekunder analyserer juridiske dokumenter en masse og leverer en analytisk sammenfatning med grafik. Der skal stadig menneskeøjne ind over, men det er langt mere produktivt. Teknologien forventes at forbedres markant i løbet af det næste par år.

App angriber Amazon

Artiklen fortsætter under billedet
Amazon

Internetgiganten etablerede sig ved at sælge bøger på en smart teknologisk måde. Nu prøver selvstændige boghandlere i London at få kunderne tilbage fra Amazon – med teknologi. Når brugeren finder en bog på Amazon, vil et ekstra vindue fluks fortælle, hvor den kan købes i en lokal boghandel og til hvilken pris. Denne automatiske priskonkurrent fungerer via en app – the Bookindy app – som brugeren skal installere i sin browser, i første omgang kun til Chrome.

Rydder op i emails
Artiklen fortsætter under billedet
Email

Email er en produktivitetsdræber, og der er penge i at effektivisere. Der er produkter som Campfire og danskfødte Podio, men det hotteste produkt, blandt andet i Silicon Valleys kontorer, er Slack. Programmet organiserer emails ud fra nye kanaler og kontaktgrupperinger med indbyggede prioriteringer af indhold. Slack minimerer ikke blot, men gør det samtidig nemmere for virksomheden at finde og dele historisk information i de mange, mange mails.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen