Berlingske Business

Det er en passion for mig at blive klogere

19BUS20150817-133245-4.jpg
Studerende: Fordi Camilla Andersen rejser meget i jobbet, tager hun MBA i sit eget tempo. Foto: Ólafur Steinar Gestsson

Livet som partner i et rejsebureau aktualiserede behovet for mere viden for den tidligere håndboldstjerne Camilla Andersen, der er i gang med et MBA-studie.

»Det er lidt ligesom at gennemføre en maraton. Det har altid udfordret mig at kunne gennemføre en rigtig MBA.«

Konkurrencegenet fornægter sig ikke hos den tidligere håndboldspiller Camilla Andersen, 41, der sammen med en partner ejer rejsebureauet Travel Sense, som har specialiseret sig i sports- og virksomhedsrejser.

Direktør på Hotel Andersen, Karen Nedergaard.

Siden hun blev selvstændig i 2002, har hun dygtiggjort sig med en master i oplevelsesledelse fra RUC og en HD i regnskab. For et år siden gik hun i gang med en Executive MBA på Henley Business School i København.

»Jeg lærte hjemmefra, at det er vigtigt at blive ved at dygtiggøre sig, og jeg hørte godt efter. Det er en passion for mig at blive klogere.«

Tidligere håndboldspiller og målmaskine, Camilla Andersen, fortæller om hvordan det var at stoppe karrieren, og hvad hun har taget med sig ind i erhvervslivet:

 

Bedre overblik

Samtidig er behovet for at få mere overblik over virksomheden, der har ni ansatte, blevet gradvis større:

»Som selvstændig har jeg ikke en leder, som kan øse af sin erfaring og hjælpe mig på vej, og en MBA giver mig både ledelsesværktøj og netværk. Jeg har aldrig været del af en stor virksomhed, så det er enormt inspirerende for mig at gå på hold med medarbejdere fra eksempelvis Novo, Nordea og Maersk.«

28BBMMBA-Karen-Nedergaard-H.jpg

Camilla Andersen får endnu flere kontakter ud af det end normalt, da hun tager MBAen i et lidt langsommere tempo end de øvrige og derfor må skifte hold:

»Med op til 100 rejsedage om året, er jeg en lidt atypisk studerende og kan have svært ved at møde til undervisning på fastsatte datoer. Arbejdet har altid første prioritet, men heldigvis er det ikke noget problem. Det er en meget fleksibel uddannelse. Samtidig er en MBA til en vis grad, hvad du gør det til. Du bestemmer, hvor dit ambitionsniveau ligger.«

Brugbare modeller

Camilla Andersen bruger allerede nu, hvor hun er et modul inde i uddannelsen, sin nye viden aktivt i sin hverdag som leder:

»Eksempelvis kan jeg bruge de modeller, jeg har lært om kommunikation. Det kan være, når jeg skal sætte medarbejderne ind i noget, som i mit hoved er ret simpelt, men ikke nødvendigvis er det. Nu kan jeg bedre anskueliggør det: vi er her, vi skal herhen, og vejen derhen er sådan her. På samme måde har jeg lært nyt om motivering, selv om jeg allerede kender en del til det fra mit sportsliv – at motivere mennesker, der mangler selvmotivation. Det er meget brugbart for mig, for mangel på selvmotivation er sådan noget, jeg kan have svært ved at forstå.«

TIL BM

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen