Berlingske Business

Dankortet gløder i påsken

Vi køber ivrigt ind til både påskefrokosten og forårshaven i disse dage. Faktisk har årets påskehandel budt på rekordhøje indkøb.

Onsdag før påske - 1. april - var således den største dag nogensinde målt på dankort-transaktioner. Og målt på omsætning var 1. april den næsthøjeste nogensinde, skriver TV 2.

»Det kan meget vel blive den største påske nogensinde,« siger Henrik Hyltoft, markedsdirektør i Dansk Erhverv, til TV 2.

Han fortæller, at vi især bruger penge på dagligvarer, byggemarkeder og planteskoler.

Men selvom tallene altå indikerer, at onsdag før påske var en usædvanlig travl shoppedag, er der dog flere årsager til de flittige indkøb: Blandt andet var det den første dag i måneden, og desuden bruger vi ifølge forbrugerøkonom Las Olsen fra Danske Bank dankortet mere og mere år for år. Her tæller Mobile Pay i øvrigt også med.

BNB

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen