Berlingske Business
For abonnenter

Arvingerne: Hun er Zaras stilikon – og en dag arver hun det hele

SPAIN HORSE RIDING
Marta Ortega (t.h.), der er arving til Zara-kæden, ses her i juli 2016 med sin far, Amancio Ortega, der startede Zara-kæden og er blandt verdens rigeste. Han har tidligere antydet, at hun måske en dag overtager virksomheden. »Hvem ved, hvad fremtiden byder på? Jeg vil ikke have, at aviserne taler om hende. Jeg ønsker bare, at pressen lader hende være i fred, så hun kan lære og arbejde, og så må vi se, hvad hun kan,« sagde han i 2008. Foto:

Når Marta Ortega viser sig i Zara-tøj, bliver det revet væk i de spanske butikker. Hun er datter af Amancio Ortega, der skabte Zara-kæden, og dermed arving til verdens lige nu femtestørste formue. Men i familiefirmaet får hun lov at arbejde hårdt. Dette er sjette og sidste artikel i en serie af portrætter af Europas unge arvinger

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen