Berlingske Business

Brevkassen: Kontigent før i tiden?

? Bestyrelsen i vores forening kræver, at kontingentet for første halvår 2017 skal være indbetalt for at få adgang til generalfor­samlingen. Alle medlemmer er ajour med betaling af kontingent for 2016. I vedtægterne står imidlertid, at kontingentet fastsættes på general­forsamlingen. Jeg mener derfor, at det må være 2016-kontingentet, der skal være betalt, og at 2017-kontingentet først forfalder efter generalforsamlingen.

Skal familie betale højere husleje?

Et uddrag af vedtægterne: »Kontingentet følger foreningens regnskabsår, der er kalenderåret. Betales i januar og august. Kontingentet fastsættes på den årlige generalforsamling.«

Med venlig hilsen S.

 

! Bestyrelsen kan kun stille det beskrevne krav, hvis der er grundlag for det – altså hjemmel til det – i foreningens vedtægter. Er der ikke det, har medlemmerne adgang. Det ser det ikke ud til, allerede fordi kontingent for 2017 – som jeg forstår din mail – ikke er fastsat, men skal fastsættes på den næste generalforsamling.

Med venlig hilsen Allan Ohms, advokat (H), www.ForumAdvokater.dk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen