Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Thomas og Thomas fik 150.000 kroner over udbudspris

26BUSlejlighed2.jpg
33-årige Thomas Schødt kunne næsten ikke tro sine egne øjne, da ejendomsmægleren fortalte, at lejligheden i København NV var blevet solgt for 150.000 kroner over udbudsprisen. Foto: Linda Kastrup

Thomas Schødt og Thomas Lehmann Jensen har solgt deres lille toværelses lejlighed i København NV for 1,7 millioner kroner. Det er 150.000 kroner over den pris, de satte den til salg for. Parret har dog også selv måttet byde over prisen på deres nye lejlighed.

Hverken 33-årige Thomas Schødt eller 32-årige Thomas Lehmann Jensen havde drømt om, at deres 46 kvadratmeter store lejlighed på Svanevej i Københavns nordvestkvarter ville indbringe dem så høj en pris, da de for et par måneder satte den til salg hos ejendomsmæglerkæden Nybolig for 1,55 millioner kroner.

Men interessen var enorm. Der var ikke engang gået et døgn, fra den var sat til salg, før den første interesserede køber havde meldt sig på banen.

lejlighed

Parret aftalte derfor med mægleren, at de lige skulle se tiden an og tage åbent hus-arrangementet i weekenden med.

Det var en klog beslutning, for dagen efter ringede mægleren og sagde, at lejligheden sandsynligvis ville komme i udbud, fortæller Thomas Lehmann Jensen, der er afdelingschef i en stor Kvickly-butik.

»Der havde været fire-fem hold ude og se den. Og da vi kom ned til ejendomsmægleren om onsdagen, lagde han en kontrakt foran os, hvor der stod, at den var blevet solgt for 1,7 millioner kroner. Først troede jeg, at det var løgn. Vi spurgte ham flere gange, om han nu også var helt sikker,« siger Thomas Lehmann Jensen.

Parret købte lejligheden lige før finanskrisen til 1,4 millioner kroner. Og allerede efter et par år var værdien nede i omkring en million kroner.

»Vi havde på ingen måde drømt om, at priserne ville stige så meget. Da vi satte den til salg, var vi endda bekymrede for, om vi overhovedet kunne få prisen hjem,« siger Thomas Schødt, kvalitetschef i fødevarevirksomheden Cofoco. Og da først købsaftalen var i hus, var det med at rykke hurtigt for at få fingrene i den lejlighed på Amagerbrogade, de havde kig på.

»Man skal være hurtig til at slå til. Især hvis man har specielle ønsker til lejligheden, som for eksempel, at der skal være tre værelser og altan,« fortæller Thomas Schødt.

lejlighed

København NV er nemlig langtfra det eneste sted, hvor der er så meget rift om lejlighederne, at folk nærmest står i kø med betalingskortet i hånden.

»Vi fik at vide, at flere andre også havde budt til prisen, og at vi skulle komme med vores bedste bud. Vi valgte at gå 55.000 kroner over udbudsprisen, og det var heldigvis nok,« siger han.

Parret er nu så småt i gang med at pakke lejligheden i Nordvest ned og skal flytte ind deres nye lejlighed til august.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen