Berlingske Business

Storbankers nye boligside stormer frem

Bolighed
Imens Danske Bank i sidste uge lancerede deres nye boligsite Sunday, har Nykredit, Sydbank, Spar Nord og AL Bank sammen præsenteret siden Bolighed.dk, hvor formålet er at gøre livet nemmere for de danske boligejere. Foto: bolighed.dk

Hjemmesiden Bolighed.dk har på få dage haft besøg af mere end 250.000 danskere. Sidens målsætning er at gøre livet nemmere for boligejere i Danmark.

Ligesom det skete med MobilePay og Swipp, er der nu lagt op til endnu en kamp for forbrugernes gunst mellem Danske Bank og flere af de resterende storbanker i Danmark.

For mens Danske Bank i sidste uge lancerede deres nye boligsite Sunday, har Nykredit, Sydbank, Spar Nord og AL Bank sammen præsenteret siden Bolighed.dk, hvor formålet er at gøre livet nemmere for de danske boligejere.

Og bankernes samarbejde om den nye boligside ser ud til at bære frugt. Siden hjemmesiden gik i luften, er den således blevet besøgt af mere end 250.000 danskere, hvilket glæder sidens administrende direktør, Niels Ranum.

billede boliger

»Bolighed.dk har umiddelbart vist sig at have en meget stor tiltrækningskraft på danskerne. 250.000 unikke brugere på så få dage overstiger i den grad vores forventninger. Og vi kan samtidig se, at brugerne opholder sig relativt lang tid på sitet og kigger på en række forskellige boliger ud over deres egen. Dermed tyder det på, at vi rammer ned i noget rigtigt med ambitionen om et gennemsigtigt boligmarked,« siger han.

Over en million boliger

En af funktionerne på Bolighed.dk er, at siden kan give en anslået »her-og-nu«-værdi på de fleste danske ejerboliger, og med mere end 1,25 millioner boliger i databasen er det således ikke kun de omtrent 70.000 boliger, der er til salg i Danmark.

Dog er det ikke muligt at se værdien på fritidshuse, villalejligheder og andelsboliger, da siden kun beskæftiger sig med ejerboliger.

mobilePay

Foruden den anslåede værdi af en bolig kan siden også komme med en prognose for værdiudvikling, estimeret liggetid og graden af attraktivitet ved en bolig over de næste 12 måneder.

Og ifølge Niels Ranum har Bolighed.dk ramt et helt nyt marked, hvor danskernes enorme boliginteresse er afgørende for selskabets succes.

»Selv om vi først lige har startet rejsen, tror vi den massive interesse er et tegn på, at vi kan tilføre boligmarkedet nye dynamikker,« siger Niels Ranum.

billigste hus

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen