Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Skal ejendomsmæglere have smileys?

colourbox1032314_business_artikel_615_x_339.jpg

Der forhandles om et system til at give ejendomsmæglere karakterer, så kunderne kan finde frem til de bedste.

Meget tyder på, at forbrugerne snart kan sidde derhjemme og sortere i glade og sure ansigter, når de skal pejle sig ind på en ejendomsmægler, skriver 24timer.

Ifølge avisen har Dansk Ejendomsmæglerforening og Forbrugerrådet holdt møder i Erhvervs- og Byggestyrelsen om at skabe gennemsigtighed i branchen.

"Begge parter er gået konstruktivt ind i arbejdet, og de er enige om, at der skal være mere gennemsigtighed. Nu skal de finde ud af, hvordan en ordning kan udfoldes i praksis," siger kontorchef i styrelsen, Marie Voldby.

Tina Dhanda fra Forbrugerrådet vil dog ikke tale direkte om smileys. Men hun mener, at der er behov for en ordning, som viser gennemsnitlig liggetid og nedslag i prisen.

"Som sælger kan man være bange for, at mægleren sætter prisen for højt for at lokke kunden ind i butikken," siger Tina Dhanda.

Der er stor forskel på liggetider og prisnedsættelser hos de store ejendomsmæglerkæder, viser en opgørelse fra Boligportalen Boliga.dk.

"Jo mindre prisen er ændret i salgsperioden, des mere tyder det på, at ejendomsmægleren har sat den rigtige pris fra starten. Kort liggetid signalerer også, hvem der fra starten har været bedst til at ramme den rigtige pris," siger Ricco Zuschlag, direktør Boliga.dk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen