Berlingske Business

Lejlighedspriser i hovedstaden sætter ny rekord

asf
Overskrift
De københavnske ejerlejligheder er på blot en måned steget med 5,7 pct., viser tal fra ejendomsmæglerkæden Home. Dermed er priserne på lejligheder i hovedstaden på Foto:
 
 

De københavnske ejerlejligheder er på blot en måned steget med 5,7 pct., viser tal fra ejendomsmæglerkæden Home. Dermed er priserne på lejligheder i hovedstaden på rekordniveau.

Priserne på ejerlejligheder i hovedstaden er nu over niveauet fra bobligboblens højdepunkt i 2006 før finanskrisen.

Det er tal fra ejendomsmæglerkæden Home, der viser, at de københavnske ejerlejligheder steg med hele 5,7 pct. i gennemsnit fra marts til april. Det skriver TV2 Finans.

Det seneste år har samlet set budt på prisstigninger på omkring 16 pct. Det er ifølge Home blandt andet et øget salg af projektlejligheder, der har været med til at trække gennemsnitspriser opad. Ifølge ejendomsmæglerkædens opgørelse står lejligheder, som er nyopførte eller under opførsel i København for 30 pct. af det samlede salg af ejerlejligheder.

acs

Hos Danske Bank mener cheføkonom Steen Bocian, at de massive prisstigninger giver anledning til panderynker.

»Situationen begynder at give anledning til bekymring. Vi kan ikke konkludere, at vi har at gøre med en boligboble endnu, for der er sket meget, og der er stor tilflytning til byen og flere vil bo her. Når det er sagt, så bør denne hastige vækst give anledning til bekymring, hvis man er køber og skal ud på markedet,« siger Steen Bocian til TV2 Finans.

Han vurderer samtidig, at de seneste rentestigninger kan have en positiv indvirkning på det hede københavnske boligmarked.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen