Berlingske Business

Konkurrencen om andelslån er intensiveret

Andelslån_Business
Konkurrence om lån til andelsboliger betyder i flere tilfælde lidt lavere priser. Foto:

Efter flere år med stigende priser på lån til andelsboliger går det nu den modsatte vej med renten.

I november valgte Danske Bank at sænke prisen på andelsboliglån for de bedste af sine kunder med 1,6 procentpoint. Og ifølge John Norden, administrerende direktør i bankportalen Mybanker, der følger renteudviklingen i danske banker, gør flere banker her hjemme det samme. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten mandag.

- Vi ser øget konkurrence om udvalgte produkter hos bankerne. Det gælder ikke mindst på andelsboliglån, som også var kommet højt op i pris, siger John Norden til avisen.

Boligchef i Handelsbanken Søren Fossing er enig i, at konkurrencen er skærpet, men han afviser, at den øgede konkurrence koster kunder.

- Vi kan godt se, at flere af de andre banker har sænket prisen. Det er noget, vi følger, men det er ikke noget, der bekymrer os, for med de satser, vi selv kan stille, går det egentlig meget godt, siger Søren Fossing til Morgenavisen Jyllands-Posten.

John Norden fra Mybanker nævner Arbejdernes Landsbank som en af de danske banker, der traditionelt har stået stærkt på andelsboliglån, og her deler man også vurderingen af, at konkurrencen er intensiveret.

Jens Damgård, boligforeningschef i Arbejdernes Landsbank, siger til avisen, at banken godt kan se, at der er øget aktivitet både blandt banker af Arbejdernes Landsbanks størrelse og hos de større banker.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen