Berlingske Business

Her vil vi helst bo

19980316-771791-3_artikel_og_teaser_615_x_339.jpg
At dømme efter trafikken på internet vil flest danskere have en bolig i Lyngby-Taarbæk - her er en af de mere specielle villaer i området. Foto:

De fleste boligkiggere på internet søger på boliger i Lyngby-Taarbæk nord for København. Se de andre landsdeles favoritområder.

Ejendomsmæglerkæden EDC har opgjort, hvilke områder, de boligsøgende danskere ser mest på, og den viser, at det absolutte favoritområde i region Hovedstaden er Lyngby-Taarbæk.

Her bliver hver bolig til salg i gennemsnit set af over dobbelt så mange interesserede købere, som i nogen af landets andre regioner. Hver af de boliger, som EDC-kæden har til salg i Lyngby-Taarbæk, er i gennemsnit set 94 gange om ugen,

Frederiksberg er det næstmest populære område i hovedstadsregionen med 91 visninger per bolig om ugen, mens Rødovre er på tredjepladsen med 74 visninger af hver bolig om ugen.

Artiklen fortsætter under billedet
ScreenShot183.jpg

Tallene er indsamlet i perioden 15. november 2008 til 10. januar 2009.

Opgørelsen er lavet over hele landet. Men der er stor forskel på, hvor man bruger nettet mest i boligsøgningen. Købere i storbyer er langt mere indstillet på at anvende internettet i boligsøgningen, oplyser EDC.

Det betyder, at ca. 50 procent af alle boligvisninger på edc.dk sker på boliger i hoved-stadsregionen på trods for, at kun 17 procent af EDC’s samlede boligudbud er til salg i denne region.

På Sjælland har køberne størst forkærlighed for Roskilde og Køge. Men der kan også være mange drømmere blandt surferne på internet. EDC oplyser, at ca. 70 procent af alle boligsælgere flytter inden for samme område eller kommune, som de kommer fra.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen