Berlingske Business

Her vil vi helst bo

19980316-771791-3_artikel_og_teaser_615_x_339.jpg
At dømme efter trafikken på internet vil flest danskere have en bolig i Lyngby-Taarbæk - her er en af de mere specielle villaer i området. Foto:

De fleste boligkiggere på internet søger på boliger i Lyngby-Taarbæk nord for København. Se de andre landsdeles favoritområder.

Ejendomsmæglerkæden EDC har opgjort, hvilke områder, de boligsøgende danskere ser mest på, og den viser, at det absolutte favoritområde i region Hovedstaden er Lyngby-Taarbæk.

Her bliver hver bolig til salg i gennemsnit set af over dobbelt så mange interesserede købere, som i nogen af landets andre regioner. Hver af de boliger, som EDC-kæden har til salg i Lyngby-Taarbæk, er i gennemsnit set 94 gange om ugen,

Frederiksberg er det næstmest populære område i hovedstadsregionen med 91 visninger per bolig om ugen, mens Rødovre er på tredjepladsen med 74 visninger af hver bolig om ugen.

Artiklen fortsætter under billedet
ScreenShot183.jpg

Tallene er indsamlet i perioden 15. november 2008 til 10. januar 2009.

Opgørelsen er lavet over hele landet. Men der er stor forskel på, hvor man bruger nettet mest i boligsøgningen. Købere i storbyer er langt mere indstillet på at anvende internettet i boligsøgningen, oplyser EDC.

Det betyder, at ca. 50 procent af alle boligvisninger på edc.dk sker på boliger i hoved-stadsregionen på trods for, at kun 17 procent af EDC’s samlede boligudbud er til salg i denne region.

På Sjælland har køberne størst forkærlighed for Roskilde og Køge. Men der kan også være mange drømmere blandt surferne på internet. EDC oplyser, at ca. 70 procent af alle boligsælgere flytter inden for samme område eller kommune, som de kommer fra.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen