Berlingske Business

Her er boligkøbernes favoritområder i 2013

Her er boligkøbernes favoritområder i 2013
Selvom Frederiksbergs boligejere i de kommende år vil opleve gevaldige stigninger i grundskylden, er områdets popularitet ikke faldet blandt boligkøberne. Foto:

Selvom Frederiksbergs boligejere i de kommende år vil opleve gevaldige stigninger i grundskylden, er områdets popularitet ikke faldet blandt boligkøberne.

En ny analyse fra Boliga.dk viser, at på såvel hus- som lejlighedsmarkedet er Frederiksberg C det sted i landet, hvor flest brugere gennemsnitligt har klikket på annoncerne for udbudte boliger i 2013, og postnummeret har sågar snuppet førstepladsen fra København Ø på villamarkedet og København K på lejlighedsmarkedet sammenlignet med sidste år.

I gennemsnit er en hus-annonce på Frederiksberg blevet vist 1.203 gange i løbet af 2013, mens på Østerbro på andenpladsen har genereret 1.147 klik og København NV’s villaer har opnået 1.076 klik.

11BUSbolig.jpg

Landslistens villa-top er domineret af hovedstadsområdet og kommunerne nord for København, hvor blandt andet Valby, Lyngby, Dyssegård, Vanløse og Gentofte scorer mange klik fra brugerne, og først på en 17.-plads finder man et postnummer uden for hovedstadsområdet, nemlig Aarhus C., hvor hus-annoncerne i snit har trukket 662 besøgende til.

På lejlighedsmarkedet er det de københavnske postnumre, der opsamler flest klik med Frederiksberg C, København K, København V og København Ø som topscorere, mens Frederiksberg (postnummer 2000), København N og Hellerup kommer lige efter.

By på Lolland tager kæmpespring

Det største spring på popularitets-listen over villaer står den lille by Dannemare på Lolland for. I 2012 befandt boligerne sig på en plads som nr. 436 blandt de 556 postnunre, der indgår i undersøgelsen, men i 2013 er byen kravlet 196 pladser frem og er nu det 240. mest populære sted at søge efter boliger - givetvis hjulpet på vej af presseomtale af byens boliger, som er blandt landets allerbilligste.

Rungsted Kyst står for det største spring på lejlighedsmarkedet med 37 pladser fra nummer 80 til nummer 43.

De største byer trækker

Internt i de enkelte regioner er der ikke de store overraskelser blandt klik-topscorerne.

I Region Midtjylland er det husene i Aarhus C, der har flest visninger af boligannoncerne, mens Region Nordjyllands boligsøgende klikker mest på annoncer i Aalborg og Region Syddanmarks topscorer er Odense M.

TIL BM BOL VORESKVVARTER.SØMDERMARKSVEJ.

Region Sjællands mest klik-sugende villa-annoncer finder man ifølge Boliga.dk i Roskilde.

*Derer kun medtaget postnumre med min. 20 udbudte boliger i 2013 og 2012. Boligannoncer med flere end 5.000 visninger er udeladt af statistikken.

Se hvor i landet flest har klikket på boligannoncer i 2013

Villaer/rækkehuse

Ejerlejligheder

11BUSbolig.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen