Berlingske Business

Fandt indbrudstyv på Facebook

indbrud_artikel_og_teaser_615_x_339_4.jpg
Indbrudstyve bruger nogle Facebook til at udse sig deres ofre - en husejer genkendte til gengæld en tyv på Facebook. Foto:

Et godt signalement og en søgning på nettet gav bonus for en villaejer, der netop havde været udsat for indbrud.

Normalt bruger man Facebook til at skabe og holde kontakt mellem venner og bekendte. Men Facebook kan tilsyneladende også bruges til at udpege indbrudstyve, skriver Sjællandske.

Det er i hvert fald tilfældet for ejeren af en ejendom på Grendalsvej i Skælskør, som torsdag morgen havde besøg af en ubuden gæst, som ejeren kommer i klammeri med, da han opdager det uvelkomne besøg.

Tyven stikker af - men forinden har huset ejer fået en godt signalement af tyven, og han ringer straks til politiet.

- Her kan han give et godt signalement af tyven, som han mener, er en kendt kriminel i Skælskør-området, oplyser Kai Voerbeck, vagthavende hos politiet i Slagelse til Sjællandske.  Mens politiet skriver rapport, studerer anmelderen Facebook - og vupti! Dér er billedet af indbrudstyven.

Han ringer igen til politiet og giver dem informationerne om Facebook-siden - og kort efter kan politiet tage ud på adressen og anholde indbrudstyven.

Ved samme lejlighed fandt politiet også nogle tyvekoster, som det var lykkedes ham at stjæle fra huset, noterer Sjællandske.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen