Berlingske Business

Er du også blevet boligmillionær? Så meget har husejerne tjent på at sælge i år

680967103.jpg
Arkivfoto: Iris.

To millioner kroner. Så meget har Københavns boligkøbere fra 2011 tjent på at sælge deres villa eller rækkehus i år.

Og københavnerne er ikke de eneste, der har høstet et plus på at have købt huset indenfor de seneste ti år og solgt det igen i år.

Det viser helt nye tal fra boligsiden Boliga.

2011, 2012 og 2013 er nemlig også de gyldne år i Nordjylland, Nordsjælland, Østjylland, Østsjælland, Sydjylland og Vestsjælland.

21BUS20170523-161115-4-1707.jpg

I Nord- og Østsjælland betyder det, at dem, der købte deres nye hus i årene efter finanskrisen, har tjent omkring 600.000 kroner på at sælge igen i år.

Mens huskøberne fra krisens kølvandsår i Jylland har tjent mellem 270.000 og 527.000 kroner på at sælge deres hjem i år.

»I de første fire-fem år efter finanskrisen kunne man købe billigt ind på boligmarkedet, og så er der nogle, der indløser gevinsten nu, hvor priserne er steget. Omvendt er der sælgere, som købte lige før finanskrisen og derfor må forvente at skulle blive boende flere år, før de kan indkassere en fortjeneste på at handle deres hjem,« siger Boliga-direktør Frederik Rovsing.

18BUSPix1-Mikael-Goldschmid.jpg

Fortsat glimt af krisen

I Vest- og Sydsjælland har huskøbere, der handlede i 2006, 2007, 2008 og 2009 og solgte huset i år, afsat deres villa eller rækkehus mellem 50.000 og 283.000 kroner billigere, end de selv købte det for.

Mens også slutnullernes huskøbende sønderjyder, fynboer, bornholmere og sjællændere udenfor København har givet håndslag på handler, der har været billigere, end det de selv købte for.

Her kan du se, hvad hussælgerne i dit område har tjent

boligkøb

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen