Berlingske Business

Efter nedslag på 400.000 kr.: Peberholm har fået ny ejer

Peberholm
Øen Peberholm i Roskilde Fjord.

I ægte Robinson Crusoe-stil opstod der i maj en mulighed for at blive ø-ejer - og det af den øde og private slags.

Øen Peberholm i Roskilde Fjord kom nemlig til salg hos den lokale mægler Bo-Nyt Nordsjælland, men efter bare 101 dage på markedet var salgsaftalen underskrevet, og øen havde fået en ny herre, skriver Boliga.

Han endte med at betale 1.600.000 kr., viser den digitale tinglysning, hvor salget netop er blevet offentliggjort.

Altså blev der givet et forhandlingsafslag på knap 400.000 kr., da udbudsprisen i sin tid lød på 1.995.000 kr.

Anonym køber

Selve øen er på 1.714 kvadratmeter, så der er rig mulighed for at være i fred for nysgerrige naboer eller familiemedlemmer.

Køberen ønsker da også at være anonym, fortæller han til Boliga. For som det lyder: »Det er netop derfor, jeg har købt mig en ø.«

Susanne Allers sommerhus

På selve øen står der tre små bygninger. En har køkken og stue, en har soveværelser og den sidste er med toilet og redskabsrum.

Samlet er der et boligareal på 43 kvadratmeter, og øen er registreret som et fritidshus.

Her kan du se informationer om øen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen