Berlingske Business

DR-boss scorer milliongevinst på Hellerup-villaen

Borgerlige partier: DR bør fjerne kokke og kulørte serier
ARKIVFOTO: Generaldirektør i DR, Maria Rørbye Rønn, og ægtemanden har nemlig fået solgt deres Hellerup-villa nord for København. Prisen endte på 8.250.000 kroner, og det var noget mindre end deres første udspil på boligmarkedet. Foto:

Det tog 164 dage og en justering på prisen - men så lykkedes det også.

Generaldirektør i DR, Maria Rørbye Rønn, og ægtemanden har nemlig fået solgt deres Hellerup-villa nord for København. Prisen endte på 8.250.000 kroner, og det var noget mindre end deres første udspil på boligmarkedet.

I første omgang trådte den røde murstensvilla nemlig ind på arenaen for udbudte huse til en pris på 8.995.000 kroner. Senere blev prisen dog sænket med 600.000 kroner. Det skriver Boliga Kendte.

Ægteparret fik næsten tyve år i den 183 kvadratmeter store villa, som de selv købte i 1998 for 2.750.000 kroner.

Men nu skal murermestervillaen altså til at vænne sig til nye beboere, der vil kunne nyde en bolig, der i salgsopstillingen blev beskrevet som havende ekstra god loftshøjde, stuklofter, brede plankegulve og franske døre.

boliglån

På toppen af DR

Maria Rørbye Rønn har været generaldirektør i DR siden efteråret 2010. Den officielle tiltrædelse som overhoved for »Licens-er-noget-vi-giver-til-hinanden«-mediet var dog først i 2011.

Inden juristen Rørbye Rønn kom til DR og ledte statsradiofonien ind i en ny og digital æra, var hun blandt andet ansat i Justits- og Kulturministeriet.

Se Rørbye Rønns Hellerup her

Se 2017's kendis-handler her

Boliger i københavn bliver solgt hurtigere og hurtigere

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen