Berlingske Business

Boligsælgere halverer prisen

lejligheder_Sabroe_artikel_og_teaser_615_x_339_1.jpg

Nu er det især andelsboliger, der rasler ned i pris. Frederiksberg og København er særligt hård ramt.

Finanskrise, frygt for yderligere prisfald og den generelle usikkerhed om økonomien har sendt boligmarkedet i dybfryseren. Antallet af bolighandler var sidste år det laveste i mands minde, og priserne er flere steder sendt ned med 20 procent i forhold til toppen for to år siden.

Nu er virkeligheden også ved at indhendte andelsboligejerne, skriver boligportalen Boliga.dk.

For alle boligtyper gælder, at 77 boligsælgere har skåret mere end halvdelen af salgsprisen, mens 183 sælgere har nedsat prisen med mellem 40 og 50 procent. Og det er især andelsboligejere, som dumper prisen i håbet om et salg, oplyser Boliga.dk.

De største kup gør man på andelsmarkedet i København og på Frederiksberg. Her har 44 boligsælgere valgt at skære minimum 40 procent af udbudsprisen.

På Glahns Allé på Frederiksberg har en sælger således dumpet prisen fra 291.000 kroner til nu 95.000 kroner – eller et nedslag på 67 procent, mens en boligsælger på Langøgade på Østerbro har dumpet prisen på sin andelslejlighed fra 850.000 kroner til nu 295.000 kroner. Det svarer til et fald på 65 procent i forhold til den pris, lejligheden oprindeligt blev udbudt til.

Ifølge Boliga.dk er 54 procent af alle udbudte andelsboliger i København og på Frederiksberg blevet sat ned i pris. Det tilsvarende tal for alle andelsboliger uden for hovedstadsområdet er 27 procent. Århus er blandt de hårdest ramte områder.

Alene siden 1. januar 2009 er boligpriserne for alle boligtyper faldet med over én milliard kroner ifølge boliga.dks tal.

Læs også: Banker stopklods for bolighandler

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen