Berlingske Business

Boligportaler varmer op til hård kamp om købernes click

Bolig
Foto:

Mens Boliga længe har siddet på markedet som den førende boligportal er Bolighed nu stemplet ind i kampen.

Der er penge i danskernes boligdrømme. Og ikke mindst i at være stedet, hvor købelystne danskere spejder efter deres næste hjem.

Boliga.dk, der er ejet af Euroinvestor, er klart den største boligportal i Danmark. Og har været det længe. Men en konkurrent er kommet til i Bolighed.dk.

I avisen Børsen fortæller Bolighed, at man nu vil satse benhårdt på at være en portal for boligkøbere, og det er præcist Boligas marked.

»I de første år har vi sendt mange prøveballoner op og prøvet forskellige idéer af for at blive klogere på boligkøberes og -sælgeres adfærd.«

»Det er en logisk udvikling, at vi nu fokuserer på ét område, nemlig køberne,« siger administrerende direktør i Bolighed Christian Jaspers til Børsen.

Bolighed.dk er ejet af fire banker, Spar Nord, Nykredit, Sydbank og Arbejdernes Landsbank, men det skræmmer ikke nyslået direktør i Boliga Laust Farver.

»Vi er ikke bange for konkurrence. Vi synes, at vi laver et godt produkt. Når et site som Bolighed kommer til, så kommer vi bare ekstra op på mærkerne.«

»Det er ikke fordi, der ikke er konkurrence i forvejen. Så vi bliver ikke skræmt, det skærper os bare,« siger Laust Farver, direktør i Boliga.

Boliga er netop kommet med regnskab. Mens bruttoresultatet er dykket, så er overskuddet før skat nært fordoblet til fire millioner kroner.

Til sammenligning gav Bolighed et underskud på 0,8 millioner kroner før skat i 2017.

Boliga er da også stadig klart den største af de to. Ifølge regnskabet har Boliga 1,1 millioner unikke brugere hver måned samt pæn trafik på siderne Selvsalg.dk, Lejnu.dk, Itvang.dk.

Ifølge Bolighed har deres hjemmeside haft to millioner unikke brugere siden sin start for to et halv år siden.

»Vi har set mange konkurrenter komme og gå, så vi er sikre på, at vi nok skal fastholde vores position som den førende boligportal,« siger Laust Farver.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen