Berlingske Business
For abonnenter

Boligkøberne blæser på energimærket i jagten på drømmeboligen

29BUSEnergim-rke01-093124.jpg
Ejendomsmægler Morten Madsen fra Nybolig fremviser et hus i Hillerød til en potentiel køber Filip la Cour. Han er tømrer og har planer om at foretage energirenovering af huset. Energirenovering kan være skønne spildte kræfter og penge, hvis man gør det alene for at øge boligens salgsværdi. Energimærket har nemlig ikke den store betydning for vores valg af bolig, lyder konklusionen i ny analyse samt meldingen fra flere ejendomsmæglere. Det på trods af, at der er mange tusinde kroners forskel på de faste energiudgifter afhængigt af boligens energimæssige stand.

Mange boligkøbere er ligeglade med energimærket og overser, hvor stor betydning det kan få for deres fremtidige privatøkonomi. Derfor kan det sjældent betale sig for sælger at investere i energiforbedringer for at øge salgsværdien.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen