Berlingske Business

Ansøgere til renovering får en ny chance

colourbox1039888_business_artikel_615_x_339.jpg
Der vanker stadig penge fra regeringens renoveringspulje. Foto:

Der er godt nyt for de fleste af de 3000 ansøgere på venteliste til renoveringspuljen. De kan få penge, når sagerne er færdigbehandlet.

3000 personer står den 1. juli på venteliste til renoveringspuljen. De fleste ansøgere kan vente at få penge, når sagerne færdigbehandles, efter at myndighederne har fået flere oplysninger. Det skyldes, at der ventes frigivet penge, fordi de endelige tilsagn er mindre end de reserverede beløb. Erhvervs- og Byggestyrelsen venter senest at kunne svare ansøgerne i begyndelsen af august.

Det oplyser økonomi- og erhvervsminister Lene Espersen (K) til Folketingets boligudvalg. Styrelsen har pr. 30 juni givet støtte til 80.000 ansøgere, som ventes at sætte byggeaktiviteter i gang for 4,7 milliarder kroner. Samtidig har styrelsen vendt tommelfingeren nedad til 9000 ansøgere.

Over 20.000 ansøgninger er ikke behandlet færdig. Styrelsen har bedt om ydeligere oplysninger, eller der skal rettes fejl. Styrelsen regner i juli med at færdigbehandle ansøgningerne, så de kan få endeligt tilsagn, oplyser Lene Espersen.

Folketinget har afsat halvanden milliard kroner til renoveringspuljen for at holde beskæftigelse i byggefagene, som er ramt af arbejdsløshed under den økonomiske krise.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen