Berlingske Business

Aktier: Nye stigninger i vente i stor regnskabsuge

Stock Market Live Feed on Screen

Pilene peger på nye stigninger på de europæiske aktiemarkeder mandag morgen, hvor der tages hul på en den måske travleste måned af den danske regnskabssæson.

C20 Cap steg 0,2 pct. fredag og gik i alt 1 pct. frem sidste uge til 1038,38. Nu er det toneangivende danske indeks kun 2,5 pct. fra sit højeste niveau nogensinde - 1064,27 - der er fra starten af august 2015.

I morgentimerne indikeres der stigninger på over 1 pct. i det tyske DAX-indeks ifølge handelen med futures, og også andre strømpile for det europæiske aktiehumør tyder på fremgang.

Ugen byder på halvårstal fra Novo Nordisk, DSV, Ringkjøbing Landbobank og Dong Energy - i øvrigt energiselskabets første som børsnoteret. Ingen af dem kommer dog denne mandag, hvor den danske regnskabskalender er tom.

Kigger man til udlandet, er der dog tal fremme fra hollandske Heineken, der konkurrerer med Carlsberg på en del ølmarkeder. Detaljegraden i Heinekens regnskab er dog ikke særlig stor, så det er svært at udlede meget af hollændernes status. En Carlsberg-aktie kostede fredag 660,50 kr.

For de store danske banker blev fredagens stresstest en ikke-nyhed, idet Jyske Bank, Danske Bank, Sydbank og Nordea alle slap igennem undersøgelsen uden problemer. Resultatet kan dog alligevel udløse en lettelse blandt bankinvestorerne. Alle fire af de dansknoterede storbanker steg dog også fredag med mellem 0,4 og 2,1 pct.

For A.P. Møller-Mærsk er der gode nyheder i form af en stigende oliepris mandag morgen. De store fald for olieprisen har presset konglomeratet, som på det seneste har igangsat en strategisk gennemgang for at finde ud af, hvad det lyseblå konglomerat skal satse på i fremtiden. Mærsk B-aktien steg fredag til 9030 kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen