Berlingske Business
17:02ISS' store ordre trækker C20 op i pænt plus

Her er luftskibet anno 2016

BRITAIN-TRANSPORT-TECHNOLOGY-AVIATION-AIRLANDER-HAV
Overskrift
Egentlig skulle luftskibet bruges til militær overvågning, men luftvåbenets budget blev beskåret. Nu skal Airlander 10 i stedet transportere passagerer, gods og nødhjælp, når der er behov for det. Foto:
AIRLINES-AIRLANDER/
Overskrift
Jomfruflyvningen fandt sted onsdag - tre dage efter den oprindelige plan - over et område i britiske Bedfordshire. Foto:
AIRLINES-AIRLANDER/
Overskrift
Bagmændene bag det heliumfyldte luftfartøj tror fast på, at luftskibenes æra er på vej tilbage, og at op mod 100 luftskibe kan være i luften inden for de næste fem år, skriver den britiske avis The Guardian. Foto:
AIRLINES-AIRLANDER/
Overskrift
Airlander 10 er med sin længde på 92 meter og bredde på 43,5 meter verdens største luftfartøj. Foto:
AIRLINES-AIRLANDER/
Overskrift
Luftskibene vil både kunne transportere turister og gods og kan desuden sættes ind i katastrofeområder, hvor det kan være svært at komme frem. Foto:
BRITAIN-TRANSPORT-TECHNOLOGY-AVIATION-AIRLANDER-HAV
Overskrift
Selv om Airlander 10 ser skrøbelig ud, kan ballonerne faktisk bære kabinen med en vægt på 10 tons. Det svarer til, hvad det amerikanske luftvåbens bedste helikopter kan klare. Foto:
BRITAIN-AIRLINES-AIRLANDER/
Overskrift
Ballonkonstruktionen på Airlander 10 består af tre lag stof, blandt andet Vectran, som er fem gange stærkere end stål. Foto:
BRITAIN-AIRLANDER/
Overskrift
Airlander 10 flyver på helium, som er mindre brændbar end brint, som fyldte Hindenburgs store ballon. Foto:
ARKIV SH HINDENBURG TYSK LUFTSKIB
Overskrift
Det tyske luftskib Hindenburg brændte efter en eksplosionensulykke d. 6. maj 1937 i New Jersey i USA. Hindenburg var opkaldt efter Tysklands afdøde præsident, Paul von Hindenburg. Foto:

Airlander 10 gennemførte i denne uge sin jomfrurejse i England. Om fem år kan 100 af slagsen flyve rundt over os.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen