Berlingske Business

Vanvid - 717 hk i en Jeep

hedr 2018 JeepØ Grand Cherokee Trackhawk
En Jeep hører ikke umiddelbart hjemme på en racerbane, men Trackhawk er trods sine offroadaner en reel bane-høg. Foto:

Jeep Grand Cherokee Trackhawk har 717 hk og er bygget til at imponere lige så meget på en racerbane som i en grusgrav

Mercedes-AMG GLE 63 S 4Matic er en vanvittig SUV, stor som et byhus og umådeligt stærk med en V8 med 585 hk. Mere aristokratisk end vanvittig er Bentleys V12-motoriserede Bentayga, men ydelsen på 608 hk markerer toppen af kransekagen i SUV'ernes verden, den stærkeste af dem alle. Indtil nu. Der har været snak om den i krogene i årevis, i 2016 blev den mere eller mindre bekræftet, og på biludstillingen i New York står den så – det rødglødende monster, den stærkeste serieproducerede SUV, den nye Jeep Grand Cherokee Trackhawk. 717 hk. Ja, du læste rigtigt. 717 hestekræfter.

26BILHEDR-202749.jpg

Data har det med at være en søvndyssende omgang, men det her er ikke en ny Opel Astra med 105 hk, vi taler om, så Trackhawk-tallene er spændende læsning. Udover den prominente ydelse på 717 hk, afleverer den 6,2 liter store V8-motor med kompressor 875 Nm til de fire hjul, som igen tillader en 0-97 km/t-tid (ingen 0-100-tid endnu) på 3,5 sekunder og en topfart på 290 km/t.

Artiklen fortsætter under billedet
hedr 2018 JeepØ Grand Cherokee Trackhawk
Trackhawk imponerer på alt fra mudder til asfalt og rå racerbaner. Foto : PR-foto

RS Renault

Vi kan ikke tilråde at trække en trailer med 290 km/t, hvor sjov idéen så end måtte lyde, men selv om dynamik og fart er hvad Trackhawk handler om, så kan den trække op til 3.266 kilo.   Trackhawk, eller Banehøgen hvis vi skal lege med en dansk oversættelse, kommer hele otte år efter lanceringen af den seneste Grand Cherokee-model på netop biludstillingen i New York.

Artiklen fortsætter under billedet
hedr 2018 JeepØ Grand Cherokee Trackhawk
Udover den prominente ydelse på 717 hk, afleverer den 6,2 liter store V8-motor med kompressor 875 Nm til de fire hjul, som igen tillader en 0-97 km/t-tid (ingen 0-100-tid endnu) på 3,5 sekunder og en topfart på 290 km/t. Foto : PR-foto

Otte år er lang tid for en bilmodel, men tiden og Jeep har været god ved Grand Cherokee. En grundlæggende god SUV med fine køreegenskaber og flere opdateringer bag sig, og den vanvittige Trackhawk er med til at holde Grand Cherokee ung og samtidig lokke nye kunder til modellen.

Artiklen fortsætter under billedet
hedr 2018 JeepØ Grand Cherokee Trackhawk
Vi kan ikke tilråde at trække en trailer med 290 km/t, hvor sjov idéen så end måtte lyde, men Trackhawk må trække over 3 tons. Foto : PR-foto

hedr
hedr

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen