Berlingske Business

Subaru Impreza - igen på vej til Danmark

hedr
Den japanske Subaru Impreza kommer på markedet i april, og konkurrenterne er VW Golf, Honda Civic og Hyundai i30. Den er unik ved altid at have firehjulstræk Foto:

Subaru i Danmark har i længere tid været Impreza foruden, og kunder med lyst til en kompakt model har været tvunget over i den højbenede XV. I april lancerer importøren endelig Impreza igen, og denne gang er der tale om en helt ny model med masser af sikkerhedsudstyr og automatisk gearkasse som standard - og selvfølgelig firehjulstræk. Priserne starter ved 269.900 kr. og ender ved 359.900 kr.

Der mangler, pænt sagt, ikke biler i den populære Golf-klasse, og man skal have meget unik smag for ikke at kunne finde en model, der passer - fra de billige modeller Seat Leon og Fiat Tipo over de storsælgende VW Golf og Peugeot 308 til de dyre typer som Audi A3 og Mercedes-Benz A-Klasse.

hedr


Subaru Impreza har aldrig været den storsælgende eller den billige, og det forudser vi heller ikke vil blive tilfældet med årgang 2018, som introduceres hos de danske forhandlere i april efter at modelnavnet har været ude af det danske marked i en tid - det unikke koncept med boxermotor og firehjulstræk i alle versioner bliver med den nye model yderligere forstærket af, at automatisk gearkasse er standard, og at kunderne ikke har mulighed for at vælge en dieselmotor.

Artiklen fortsætter under billedet
hedr
Et smalt modelprogram: to benzinmotorer, en gearkasse - går man efter diesel i Impreza, går man forgæves. Til gengæld er det muligt, at den senere kommer som hybrid eller elbil Foto : PR


Et smalt modelprogram med en karrosserivariant (hatchback) og to benzinmotorer behøver imidlertid ikke være en hindring, og Subaru håber, at nye kunder vil komme til og opdage, at Impreza er veludstyret og velkørende og retfærdiggør prisen. Priserne er generelt 30.000 kr. lavere end for XV-modellen, den kompakte SUV, som er baseret på Impreza, men som kommer med bl.a. øget frihøjde og større hjul.

Basismotor med 114 hk

Priserne starter ved 269.900 kr. for basismodellen Impreza 1,6i Lineartronic Base (114 hk), og det er en indstigningspris cirka 100.000 kr. højere end for Seat Leon, 54.000 kr. over Honda Civic og stort set det samme som Audi tager for sin billigste A3 Sportback. Det kan vise sig at være en pris, der skræmmer en del kunder - kunder som alligevel ikke går op i, at firehjulstræk, automatisk gearkasse (CVT) og adaptiv fartpilot er standard. Ingen anden bil i klassen kommer med de elementer som standard, og meget få af dem findes med firehjulstræk.

hedr 17C898_086


Basismodellen har det udstyr, de fleste vil eftersøge i en ny bil i denne klasse. 16" alufælge, 6,5" infotainmentsystem med Apple CarPlay og Android Auto, det kamerabaserede sikkerhedssystem EyeSight med bl.a udvidet automatisk nødbremse, varme i forsæderne og regnsensor, mens næste model i rækken - 1,6i Lineartronic Active til 339.900 kr. kommer med 8" infotainmentsystem, læderrat med varme, 17" alufælge, automatisk klimaanlæg, blind vinkel-system, LED-forlygter, bakkamera og meget mere, men det er umiddelbart en høj pris at betale for en bil i Golf-klassen med 114 hk.

hedr
Artiklen fortsætter under billedet
hedr
Alle Impreza kommer udstyret med automatisk gearkasse, adaptiv fartpilot, udvidet automatisk nødbremse og Apple CarPlay Foto : PR


Den dyreste Impreza-model er udstyret med den stærkere 2-liters benzinmotor med 156 hk, og den kommer udstyret som 1,6i Active - prisen for Impreza 2,0i Lineartronic Active er 359.900 kr., og metallak koster til den og de øvrige modeller 6.000 kr. ekstra.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen