Berlingske Business

Spændende spansk minibil fra 134.900 kr.

SEAT Ibiza
Den nye Seat Ibiza er lavet på helt ny teknik, som også skal bruges i den nye VW Polo og en ny Audi A1 Foto:

Seat Ibiza med helt ny teknik er hos de danske forhandlere fra 10. juni

Bilerne i klassen omkring 4 meter i længden, de såkaldte minibiler, er big business. I Danmark står de kompakte og forskelligartede minibiler for omkring en femtedel af det samlede salg af personbiler, og den bedst sælgende bil i Europa er også en minibil – Ford Fiesta. At konkurrencen er hård er derfor forventeligt, men i 2017 sker der usædvanligt meget i klassen for minibiler, at man nemt mister overblikket. Antallet af fornyede modeller har aldrig været større, og nye udgaver af Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra og Volkswagen Polo er blot nogle af de vigtigste.

23BILHEDR-080718.jpg
Artiklen fortsætter under billedet
SEAT Ibiza
Ibiza er ikke vokset i længden, men bredde og akselafstand er vokset markant for at give bedre pladsforhold Foto : SEAT

Seat Ibiza, det spanske bilmærkes traditionelt med populære model, bliver også fornyet fra ende til anden, og introduktionsdatoen og priserne på de fleste versioner er nu offentliggjort. Den nye Ibiza kommer i handlen den 10. juni, og priserne starter på 134.900 kr. Det er en væsentlig prisstigning i forhold til den udgående Ibiza, som stadig markedsføres til priser fra lige under 120.000 kr., men Ibiza er så stærkt fornyet med helt ny platform, langt bedre pladsforhold og mere sikkerhedsudstyr, at prisen virker rimelig.

BMW M550d
Artiklen fortsætter under billedet
SEAT Ibiza
Simpelt og meget overskueligt layout. Den store skærm bliver ekstraudstyr Foto : SEAT

Basismodellen er Ibiza 1,0 MPI Reference med 75 hk, aut. nødbremsesystem, fjernbetjent centrallås og infotainmentsystem med 5”touchscreen, men aircondition koster ekstra i denne version. Væsentligt bedre udstyrede Ibiza med mere kraftige motorer løber ikke op i voldsomme summer, så det koster eksempelvis kun 10.000 kr. at udstyre Reference-modellen med 1 liters trecylindret turbomotor med 95 hk. Med Style-udstyr (aircondition, Bluetooth, fartpilot, læderrat, varme i forsæderne, regnsensor) lyder prisen med 95 hk på rimelige 159.900 kr. En stærkere variant af samme turbomotor med 115 hk koster yderligere 12.000 kr.

23BILHEDR-145056.jpg

To topmodeller, Xcellence med fokus på komfort og FR med fokus på dynamik, kommer til samme pris – fra 174.900 kr. med 95 hk, 186.900 kr. med 115 hk. De har bl.a alufælge som standard. Topmodellen, Ibiza 1,5 TSI FR med 150 hk, er endnu ikke prissat, men lander sandsynligvis over 200.000 kr.

Honda Civic Type R

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen